استارت آپ چیست و انواع استارت آپ ها کدامند؟!

نگاهی به استارت آپ و انواع استارت آپ ها

در این مقاله قصد داریم به بررسی انواع استارت آپ ها بپردازیم. قبل از آن سفری به دنیای استارت آپ خواهیم کرد تا ببینیم اصلا استارت آپ چیست و به چه درد می خورد.

قرن حاضر، قرن تکنولوژی و ایده های جدید است. ما هر روز شاهد استارت آپ های جدید و بروز هستیم، در سراسر دنیا بازار استارت آپ ها بسیار داغ است و هر روز شاهد رشد چشمگیر استارت آپ ها هستیم.

در ایران نیز این اتفاق در حال رخ دادن است و ایران از این قافله عقب نمانده است. امروزه شاهد انواع استارت آپ های موفق ایرانی در عرصه های مختلف هستیم. در تهران و شهرهای دیگر ایده های نوینی ارائه و پرورانده شده و در نهایت تبدیل به یک بیزینس و تجارت موفق می شوند.

قبل از معرفی انواع استارت آپ ها، لازم است به برخی تعاریف اولیه بپردازیم. در این مقاله شما سفری جذاب به دنیای کسب و کارهای اینترنتی و استارت آپ های موفق ایرانی خواهید داشت.

اما قبل از هر چیز باید بدانیم یک استارت آپ به چه معناست؟

استارت آپ های موفق ایرانی

حتما بخوانید : تکنیک های راه اندازی کسب و کار بدون سرمایه اولیه

استارت آپ چیست؟

استارت آپ یک اپلیکیشن، وب سایت، همایش یا کنفرانس نیست. استارت آپ یک شرکت که در حال درآمدزایی از طرح های مختلف می باشد هم نیست. کلمه Start-up را به زبان فارسی، شرکت نوپا ترجمه کرده اند.

حتمأ ضرورتی ندارد که در حوزه تکنولوژی باشد. ولی چون در سال های اخیر همه استارت آپ های موفق حول محور تکنولوژی بودند،گاهی تعریف استارت آپ به این اشاره دارد که باید در حوزه فناوری فعال باشد. استارت آپ به معنی یک تجارت و کسب و کار جدید است.

انواع استارت آپ ها حول محور ایده های خلاقانه و جذاب بنا شده اند. در واقع فرد یا گروهی با ذهن خلاق و مبتکر خود، سعی در ارائه ایده ای دارند که از آن ایده پول در بیاورند. آن ایده بخشی از مشکلات جامعه را حل کرده و تبدیل به بیزینس می شود.

استارت آپ های موفق ایرانی زیادی وجود دارد که تبدیل به یک کسب و کار گسترده شده اند. امروزه ایده های جدید و انواع استارت آپ ها بخش مهم و اساسی دنیای تکنولوژی شده و کسب و کارهای موفقی از این طریق راه افتاده است. بسیاری از استارت آپ های موفق ایرانی باعث به وجود آمدن کسب و کارهای پر سود و اشتغال شده اند.

برای مثال استارت آپ اسنپ که از یک نمونه خارجی الگو برداری شده بود، در پنج سال اخیر جزء استارت آپ های موفق ایرانی که باعث اشتغال بیش از هزاران نفر از مردم شده اند به حساب می آید.

blank
چگونه استارت آپ بسازیم؟

حتما بخوانید : انواع بازاریابی اینترنتی و روش های اجرای آن

انواع استارت آپ ها

ما به طور کلی انواع استارت آپ ها را به پنج بخش تقسیم می کنیم. به صورت زیر :

استارت آپ سبک زندگی : کسب و کارهایی متناسب با سبک زندگی بشر و مناسب برای زندگی روزمره. که یکی از انواع استارت آپ های بسیار مفید و مناسب است.

کسب و کار کوچک : این مدل از انواع استارت آپ ها مناسب برای خانواده ها می باشد که قصد دارند برخی از هزینه های زندگی خود را تامین کنند.

یکی از مهم ترین انواع استارت آپ ها، استارت آپ گسترش پذیر است. در این مدل عده ای گروه کوچکی تشکیل می دهند و چند ایده خوب مطرح می کنند. این گروه خلاق با یک ایده به کار خود ادامه می دهد.

استارت آپ هایی که تشکیل شده و طراحی شده اند تا فروخته شوند، برای مسائل شخصی برای حل مشکلات بنگاه ها و مسکن سامانه ای طراحی کرده است و قصد دارد به شرکت های بزرگ بفروشد.

استارت آپ های اجتماعی : نوع دیگری از انواع استارت آپ، مدل اجتماعی آن است. این مدل کسب و کارها تلاش می کنند دنیا را جای بهتری کنند نه اینکه صاحبان آنها را ثروتمند کنند.

blank
انواع استارت آپ

حتما بخوانید : هوش تجاری چیست و چه کاربردی دارد؟

کسب و کار اینترنتی یکی از انواع استارت آپ ها

کسب و کار اینترنتی به زبان ساده بدین معنا می باشد که در بستر و محیط اینترنت، شما کاری راه اندازی کرده و به کسب درآمد برسید. این کسب و کار ممکن است خانگی باشد، یا به عنوان شغل دوم شما باشد یا … امروزه کسب و کار اینترنتی گسترش یافته و از هر طرف خبر موفقیت یک کسب و کار اینترنتی به گوش می رسد.

در این مقاله به بررسی انواع استارت آپ ها پرداختیم، بیایید نگاهی به دو نمونه از استارت آپ های موفق هم بیاندازیم.

دنگی : حتمأ برای شما هم پیش آمده که با دوستان خود به سفر یا کافی شاپ یا رستوران بروید و بخواهید هزینه را دنگی بدهید. این استارت آپ برای همین مسئله ارائه شده است. شما می توانید در این برنامه گروهی تشکیل دهید و حساب خودتان را شارژ کنید. در کافی شاپ ها و رستوران ها این برنامه به کمک شما می آید و سهم هر کس را مشخص می کند.

اگر چه ممکن است این ایده را جز بهترین استارت آپ های موفق ایرانی به حساب نیاوریم، ولی در نوع خود جالب است و مشتریان خاص خود را دارد.

اتیچر : این هم یکی از انواع استارت آپ جالب برای یادگیری زبان انگلیسی است. این بستر را برای شما فراهم کرده است که بتوانید استاد انگلیسی خود را انتخاب کنید. حتی می توانید استاد انگلیسی خود را از کشورهای دیگر انتخاب کنید. برای استفاده از امکانات مختلف این برنامه، باید هزینه آن را بپردازید.

این دو مثال، ذهن شما را از مفهوم استارت آپ هم روشن می کند. امیدواریم این مقاله مورد استفاده شما خوانندگان عزیز قرار گرفته باشد.

blank
کسب و کار اینترنتی

حتما بخوانید : چند ایده برای شروع کسب و کار

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments