کسب و کار پرورش بلدرچین گوشتی

گوشت بلدرچین در مقایسه با گوشت مرغ دارای پروتئین بیشتری بوده و کلسترول و چربی‌های اشباع کمتری دارد. خواص و طعم خوب گوشت بلدرچین آن را تبدیل به گزینه محبوبی برای بسیاری از افراد، به ویژه افرادی که به سلامتی غذا توجه دارند می‌کند. کسب و کار پرورش بلدرچین گوشتی کاری است که سودآوری مناسبی داشته و به سرمایه چندان زیادی هم احتیاج ندارد.

در این مطلب ضمن معرفی مزایای پرورش بلدرچین گوشتی نکات مهم برای این کار را معرفی می‌کنیم. بلدرچین‌ها پرندگان کوچکی هستند که به نسبت پرندگان پرورشی دیگر، وزن زیادی ندارند. با این حال از آنجا که زمان بالغ شدن آنها سریع است، این کار صرفه‌های اقتصادی خاص خودش را دارد. در این مطلب از سایت آرش کرمانی با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در این باره به دست آورید.

مزایای کسب و کار پرورش بلدرچین گوشتی

گوشت بلدرچین تفاوت واضحی با گوشت مرغ دارد. این گوشت عطر بیشتری از گوشت مرغ دارد، رنگ تیره‌تری و خواص غذایی بیشتری هم دارد. گوشت بلدرچین طرفداران حرفه‌ای خودش را دارد که می‌توانند به مشتریان شما تبدیل شوند. علاوه بر این، بسیاری از افراد به دلیل راحتی بیشتر مصرف گوشت مرغ را ترجیح می‌دهند. این افراد ممکن است در برخورد با خواص و سادگی پخت بلدرچین، بعضی از وعده‌های غذای خود را به گوشت آن اختصاص دهند.

بعضی از اصلی‌ترین خواص گوشت بلدرچین در فهرست زیر قرار گرفته است:

  1. افزایش قدرت بینایی: علاوه بر ویتامین آ، موادی مانند لوتئین (luthein) و زیکسانتین (zeaksantin) در گوشت بلدرچین وجود دارد که به بهبود قدرت بینایی کمک می‌کنند.
  2. بهبود پوست: در گوشت بلدرچین ویتامین آ، ویتامین ب و ویتامین ای وجود دارد. این ترکیب مانع پیری پوست شده و به جوانسازی پوست کمک می‌کند.
  3. تقویت استخوان: گوشت بلدرچین دارای مواد معدنی مثل کلسیم و فسفر است که به تقویت استخوان کمک می‌کند.
  4. ترمیم بافت‌های بدن: پروتئین گوشت بلدرچین در ترمیم بافت‌های بدن به ما کمک می‌کند.
  5. کم خونی را بهبود می‌بخشد: آهن موجود در گوشت بلدرچین مشکلات کم خونی را در بدن کاهش می‌دهد.
کسب و کار پرورش بلدرچین گوشتی
پرورش بلدرچین گوشتی

نحوه راه اندازی کسب و کار پرورش بلدرچین گوشتی

مراحل پرورش بلدرچین گوشتی شباهت زیادی به پرورش بلدرچین تخمگذار دارد. مراحل اصلی این کار شامل موارد زیر می‌شود.

1) ایجاد فضای مناسب

اولین قدم یافتن محلی مناسب برای پرورش بلدرچین است. محل مناسب آنها جایی خلوت و بدون سر و صدا است که حیوانات دیگر خانگی یا اهلی وارد آن نشده و از مزاحمت در امان باشد. همچنین محیط زندگی آنها نباید بادگیر یا محیطی سرد باشد.

2) قفس مناسب پرورش بلدرچین گوشتی

برای پرورش بلدرچین گوشتی نیاز به قفس مخصوص پرورش بلدرچین گوشتی دارید. این در حالی است که معمولا امکانات متفاوتی برای قفس بلدرچین تخم‌گذار در نظر گرفته می‌شود.

قفس برای کسب و کار پرورش بلدرچین گوشتی
قفس برای کسب و کار پرورش بلدرچین گوشتی

حتما بخوانید : قفس بلدرچین گوشتی

3) پرورش بلدرچین گوشتی نوز زیادی نمی‌خواهد!

یکی از نکات مهم در پرورش بلدرچین تخمگذار استفاده از لامپ‌های اضافی برای نوردهی 16 ساعته در طول روز است. این کار باعث می‌شود بلدرچین‌های تخم‌گذار به شکل منظم تخم‌گذاری کنند. هنگامی که قصد پرورش بلدرچین گوشتی دارید دلیلی برای انجام این کار وجود ندارد. به این ترتیب حیوانات شما انرژی کمتری صرف کرده و سریع‌تر به وزن مناسب می‌رسند.

4) پرورش بلدرچین گوشتی در فضای قفس

یکی دیگر از نکاتی که به افزایش وزن سریع بلدرچین‌های گوشتی کمک می‌کند، قرارگیری آنها در فضای قفس است. بلدرچین پرنده‌ای پر تحرک است که در صورتی که فضای زیادی برای حرکت داشته باشد فعالیت زیادی در آن انجام می‌دهد. این تحرک باعث کاهش وزن آنها شده و بلوغ آنها و رسیدن به وزن مناسب را به عقب می‌اندازد. برای همین بهتر است از قفس برای راه اندازی کسب و کار پرورش بلدرچین گوشتی استفاده کنید.

مزیت های پرورش بلدرچین گوشتی در قفس

پرورش بلدرچین در قفس به نسب پرورش آن در بستر از مزایای بیشتری برخوردار است. قفس بلدرچین طبقاتی است به همین دلیل مدیریت این پرندگان نسبت به زمین بهتر و راحت تر می باشد. در ثانی با توجه به نظم در پرورش راندمان کاری و سوداوری نیز بالاتر می رود. قفس باعث می شود تا از فضای موجود حداکثر استفاده را ببرید و تعداد بلدرچین های گوشتی بیشتری را پرورش دهید. همچنین فضولات پرندگان را بهتر مدیریت می کنید. با استفاده از قفس دیگر فضولات باعث ایجاد آلودگی نمی شوند.

کسب و کار پرورش بلدرچین گوشتی در قفس
کسب و کار پرورش بلدرچین گوشتی در قفس

حتما بخوانید: پرورش اصولی جوجه بلدرچین را با آرش کرمانی تجربه کنید

5) دان مخصوص بلدرچین گوشتی

انواع مختلفی از دان برای پرندگان وجود دارد. بلدرچین‌های تخم‌گذار نیاز به دانی دارند که دارای کلسیم و مواد معدنی موثر در تخم‌گذاری باشند. در مقابل، بلدرچین‌های گوشتی به دانی احتیاج دارند که پروتئین بیشتری داشته باشد. با دادن دان مناسب بلدرچین‌های شما سریع‌تر به وزن مناسب می‌‎رسند و به این ترتیب این کار منافع شما را هم تضمین خواهد کرد.

کسب و کار پرورش بلدرچین گوشتی
کسب و کار پرورش بلدرچین

شما کسب و کار پرورش بلدرچین گوشتی بنویسید

در این مطلب به طور کامل کسب و کار پرورش بلدرچین گوشتی را مورد بررسی قرار دادیم. چنانچه جای گزینه ای را در بین نکات گفته شده خالی دیدید، آن را از طریق قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید. همچنین می توانید تجربیات مفید خود را در اختیار ما قرار دهید. تجربیات شما می تواند به متقاضیان سایت آرش کرمانی بنیانگذار هوش پرورشی در ایران کمک کند تا کسب و کار پرورش بلدرچین گوشتی را به بهترین شکل رونق دهند.

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments