قیمت نهاده‌های دامی از سوی وزارت صمت اعلام شد

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی به نقل از ایرنا، تحت خبریدر این رسانه با عنوان “قیمت نهاده‌های دامی از سوی وزارت صمت اعلام شد” آمده است؛ وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان عامل اصلی اعلام قیمت نهاده‌های دامی مورد نیاز فعالان صنعت پرورش دام و طیور طی گزارشی اعلام کرد:

بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار قیمت هر کیلوگرم دانه سویا در مبادی ورودی سه هزار ۱۰۰ تومان و قیمت هر کیلوگرم کنجاله سویا در مبادی ورودی سه هزار و ۲۰۰ تومان تعیین شد.

این وزارتخانه همچنین قیمت هر کیلوگرم ذرت و جو را در مبادی ورودی یک هزار و ۷۰۰ تومان اعلام کرد.

قیمت نهاده‌های دامی از سوی وزارت صمت اعلام شد

سقف قیمت‌های جهانی خرید این نهاده ها در سامانه جامع تجارت به شکل مستمر توسط کارگروه نظارت و تخصیص ارز، بررسی و بروز شود.

تمامی قیمت های تعیین شده در زمینه انواع روغن و نهاده‌های دامی در مبادی ورودی بوده و کرایه حمل مستند به اسناد و مدارک مثبته و بارنامه های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به تناسب در این قیمت‌ها قابل اعمال است.

همچنین در زمینه دانه‌های روغنی، کرایه حمل متناسب با روغن خام و کنجاله استحصالی اعمال می شود.

هزینه کرایه در قیمت نهاده‌های دامی قابل اعمال است!

علاوه براین با توجه به ضرورت تسهیل تامین و توزیع نهاده های دام و طیور، از آنجایی که در سامانه بازارگاه برای توزیع کنندگان نهاده‌های دام و طیور نقش و جایگاه تعریف شده است، تمامی هزینه‌های توزیع برای تحویل نهادها به دامداران و مرغداران توسط تمامی عوامل و واسطه های فروش به ازای هر کیلوگرم جو و ذرت ۱۵ تومان و برای هر کیلوگرم کنجاله ۲۵ تومان مصوب شود که این مبلغ شامل اتحادیه ها و تشکل های مربوطه نیز است.

پیش از این ستاد تنظیم بازار مقرر کرده بود تا شرکت پشتیبانی امور دام برای ترمیم ذخایر راهبردی گوشت گوساله و مرغ منجمد تا سقف تکالیف مصوب از طریق انعقاد قرارداد پیش خرید با تولیدکنندگان توانمند، در حوزه گوساله پرواری و زنجیره‌های تولید طیور اقدام کند.

بر اساس مصوبه اعلامی، انعقاد قرارداد مشروط به استفاده از ظرفیت غیرفعال مجموعه های مذکور با نرخ مصوب اعلامی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و مصوبات هیات مدیره در قبال تحویل نهاده مورد نیاز از جمله ذرت، کنجاله سویا و جنو به نرخ مصوب و بر اساس ضریب و مقادیر اعلامی معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی به ازای هر کیلوگرم مرغ و دام پرواری زنده خواهد بود.

شیوه درمانی بیماری بروسلوز در انسان چگونه است؟

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی، بیماری بروسلوز یکی از خطرناک ترین بیماری های شایع در میان انسان و دام است و به گزارش منابع رسمی مرتبط با این بیماری و صنعت پرورش دام و طیور، هرساله تعداد زیادی از دام‌های صنعت پرورش دام وطیور و انسان‌ها به این بیماری مبتلا می‌شوند.

بر این اساس درمان بروسلوز در انسان به هیچ وجه آسان نبوده و تعداد زیادی از دانشمندان حوزه دامپزشکی معتقدند درمان این بیماری در بدن انسان و طی شدن این فرایند در جسم آدمیزاد به شدت سخت است.

قابل ذکر است که امکان دارد فرایند درمان این بیماری در بدن انسان با موارد شکست درمان و عود بیماری همراه باشد و طی درمان این بیماری در بدن انسان از داروهای خاصی استفاده می شود.

 

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments