واکسیناسیون رایگان بیش از 8 هزار دام به مناسبت دهه فجر

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاعرسانی آرش کرمانی به نقل از ایرنا، مجید اسدی، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک با اشاره به واکسیناسیون رایگان بیش از 8 هزار دام به مناسبت دهه فجر ،اظهار کرد: به مناسبت دهه مبارک فجر هشت هزار و ۵۰۰ راس گوسفند و بز در مناطق روستایی و عشایری این شهرستان را به صورت رایگان علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک واکسینه کرده است.

وی افزود: همزمان با دهه مبارک فجر گروه جهادی دامپزشکی در این مناطق به صورت کاملا رایگان خدمات رسانی کردند.

واکسیناسیون رایگان بیش از 8 هزار دام به مناسبت دهه فجر

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک تصریح کرد: این خدمات شامل واکسیناسیون دام ها، ارایه مشاوره هایی در خصوص بهبود جایگاه و تغذیه دام ها، ویزیت رایگان و همچنین برگزاری دوره های آموزشی ویژه دامداران بود که با استقبال بی نظیر روستاییان همراه بود.

اسدی اضافه کرد: ۲۰۰ راس دام سبک و سنگین در روستاهای آبدر، مسینان، بهنوییه و فتح آباد توسط گروه جهادی شبکه دامپزشکی به طور رایگان ویزیت شدند.

وی ادامه داد: این طرح ها با هدف ترویج و گسترش فرهنگ بسیجی و روحیه جهادی در سال جهش تولید، بهبود کیفیت و سلامت تولیدات، ایجاد زمینه اشتغال پایدار و محرومیت زدایی در این مناطق  به دامداران ارائه شد.

ویزیت رایگان دام در روستاهای شهرستان شهربابک

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک خاطرنشان کرد: ۲ هزار راس گاو و گوساله علیه بیماری تب برفکی، ۱۵۰ قلاده سگ علیه هاری واکسینه و بیش از ۲۰۰ راس انواع دام ویزیت و پنج دوره آموزشی در خصوص بیماری های مشترک دام و انسان از جمله آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، تب مالت و هاری برگزار و بیش از ۵۰۰ مورد مشاوره کاربردی به دامداران و پرورش دهندگان طیور ارائه شد.

وی افزود: از دامداران به دلیل استقبال بالا از این طرح و همچنین از کارشناسان شبکه به خاطر تلاش های صادقانه تشکر می کنم.

اسدی یادآور شد: این طرح‌ها در قالب مناسبت های دیگر با همکاری دهیاران و دامداران ادامه یابد.

کنترل بیماری لارنگوتراکئیت در طیور چگونه ممکن است؟

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاعرسانی آرش کرمانی، تحقیقات استاندارد دانشمندان علوم پزشکی در حوزه بیماری‌های شاخص و زیان‌بار دام و طیور نشان می‌دهد کنترل بیماری لارنگوتراکئیت که هرساله ضربه اقتصادی قابل توجهی به فعالان صنعت پرورش طیور وارد می‌کند، از طریق واکسیناسیون ممکن است.

در این زمینه دو نوع واکسن استاندارد وجود دارد که استفاده از واکسن لارنگوتراکئیت چشمی نسبت به واکسن کلوآک بیشتر در میان فعالان صنعت پرورش طیور رایج است.

بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments