فعالیت بدون مجوز 6 واحد پرورش شترمرغ در استان البرز

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی به نقل از ایرنا، مجید مرادخانی، مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با اشاره به فعالیت بدون مجوز 6 واحد پرورش شترمرغ در استان البرز ،اظهار کرد: در این استان  ۱۴ واحد پرورش بوقلمون با ظرفیت اسمی ۶۸ هزار قطعه وجود دارد که از این تعداد در زمان حاضر ۶ واحد فعال هستند.

وی افزود: در این ۶ واحد حدود ۳۵ هزار قطعه بوقلمون در حال پرورش است.

فعالیت بدون مجوز 6 واحد پرورش شترمرغ در استان البرز

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان البرز تصریح کرد: این استان دارای ۱۱ واحد پرورش شترمرغ شامل پنج  واحد دارای مجوز جهاد کشاورزی و ۶ واحد فاقد مجوز است.

مرادخانی اضافه کرد: ظرفیت واحدهای مجاز بهره برداری شترمرغ  البرز هفت هزار و ۷۵۲ قطعه است.

وی ادامه داد: از واحدهای فاقد مجوز، ۲  واحد با ظرفیت حدود ۲۷۰ قطعه فعال هستند و این در حالی است که تمام ۱۱ واحد بهره برداری شترمرغ استان در سامانه سماصط (سامانه مدیریت اطلاعات صنعت طیور) ثبت شده اند.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان البرز خاطرنشان کرد: در این واحدهای تولیدی سالانه ۵۱ تن گوشت شترمرغ، هفت هزار و ۲۰۰ عدد تخم شترمرغ، ۸۸۰ کیلوگرم پر شترمرغ و مقادیری روغن شترمرغ تولید می شود.

وجود 70 قطعه شترمرغ مولد در استان البرز

مرادخانی افزود: در استان البرز ۷۰ قطعه شترمرغ مولد نیز داریم.

وی یادآور شد:2 واحد تولیدی فرآورده های جانبی شترمرغ همچون صابون، شامپو و کرم های دستی فعال است.

علائم بالینی ویروس اکتینومیکوز چیست؟

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی، اطلاعات ارائه شده از سوی مراجع علمی دامپزشکی در سراسر جهان نشان می‌دهد رشد جراحات مربوط به این بیماری به صورت کند و غیر سریع است و روند رشد این ویروس در قسمت‌های مهمی از بدن دام همچون استخوان‌های فک و غضروف‌های داخل بینی و سقف دهان با سرعت بیشتری صورت می‌گیرد.

جراحت‌های ناشی از این ویروس خطرناک برای دام با بروز برخی از بافت‌های جوانه دار در بدن دام همراه است و ممکن است این بافت‌های جوانه دار پس از مدتی در اثر نکروز تبدیل به دمل شوند و سینوس‌های چرکی را به وجود بیاورند.

قابل ذکر است که سینوس‌های چرکی مذکور قادر به سرباز کردن هستند و در اغلب موارد چرک سبز مایل به زرد غلیظ و چسبناک و بی بویی از آﻧﻬا خارج می‌شود.

بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments