تولیدات دامی در قزوین هیچ وقفه‌ای نداشته است

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی به نقل از ایرنا، علی شاپورزاده، معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه تولیدات دامی در قزوین هیچ وقفه‌ای نداشته است ،اظهار کرد: از این میزان نهاده ۴۰ هزار تن ذرت و ۲۰ هزار تن نیز سویا است.

وی افزود: با برنامه ریزی و تلاش های صورت گرفته و همچنین همکاری اتحادیه ها، قزوین کمترین مشکل را در زمینه تامین نهاده ها داشته و هیچ وقفه ای در تولید محصولات دامی در استان نداشته ایم.

تولیدات دامی در قزوین هیچ وقفه‌ای نداشته است

معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: واحدهای مرغ گوشتی قزوین ماهانه ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی دارند و در مرغداری های تخم گذار نیز ضمن حفظ ظرفیت های موجود شاهد افزایش تولید بوده ایم.

وی اضافه کرد: دامداران و مرغداران استان قزوین در سامانه بازارگاه ثبت نام کرده اند و خوشبختانه مشکلی از این بابت وجود ندارد.

توزیع نهاده‌ها با نرخ ارز مصوب انجام می‌شود

شاپور زاده ادامه داد: توزیع نهاده ها و خوراک دام مورد نیاز واحدهای دامی با نرخ مصوب دولتی از طریق ثبت درخواست در این سامانه انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت این سامانه به ابتکار وزارت جهاد کشاورزی به منظور نظارت بر نحوه مصرف و پیشگیری از قاچاق نهاده های دامی راه اندازی شده و موجب می شود تا واحدهای دامی نهاده مورد نیاز خود را به شکل مستقیم از واردکنندگان مشخص شده خریداری کنند.

بیماری اکتینومیسس بوویس چیست؟

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی، باکتری اکتینومیسس بوویس از طریق ریشه دنداﻧ‌ﻬا همراه با اجسام خارجی مانند چوب، سیم و یا علوفه های خشبی به بافت‌های بدن دام نفوذ می‌کند و اختلالات قابل توجه و مهمی را در روند فعالیت دستگاه‌های مختلف بدن دام به وجود می‌آورد.

البته این ویروس فاقد هرگونه زهرابه خارجی برای تاثیرگذاری بر روی دام است و نفوذ آن به اندام‌های فیزیکی دام در اغلب موارد از طریق عوامل فیزیکی صورت می‌پذیرد؛ این عامل بافت را تا حد زیادی مجروح می‌کند و نفوذ باکتری به بافت، دستگاه یا کل بدن دام را به فرایندی آسان تبدیل می‌کند.

اکتینومیسس بوویس از مهم‌ترین بیماری‌های مزمن در حوزه دام سبک و به خصوص سنگین است و اطلاعات منتشر شده از سوی مراجع علمی دامپزشکی در سراسر جهان نشان می‌دهد موارد ابتلا به این بیماری در گونه‌های جانوری گاو بیشتر و در گونه‌های جانوری گوسفند تا حد زیادی کمتر مشاهده شده است.

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments