تولید مرغ آرین در کشور از سرگرفته شد

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‎رسانی آرش کرمانی به نقل از ایرنا، علیرضا صادق، مدیر امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان شمالی با بیان اینکه تولید مرغ آرین در کشور از سرگرفته شد ،اظهار کرد: واحد فارم توسط تعاونی مصرف اتکا در شهر «پیش‌قلعه»  در شهرستان مانه و سملقان ایجاد شده و تمامی حمایت های لازم از جمله تامین نهاده های مورد  نیاز نیز از آن انجام شده است.

وی افزود: این مجموعه با ظرفیت ۸۵۰ هزار قطعه پرورش مرغ گوشتی ایجاد شده بود.

تحریم‌ها باعث بروز مشکلاتی در روند تامین گوشت سفید شده بود

مدیر امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان شمالی تصریح کرد: با توجه به نیاز کشور، با درخواست متصدیان آن برای پرورش مرغ اجداد در آن، به دلیل داشتن امکانات مناسب، موافقت شد و از اواخر خردادماه امسال پرورش مرغ اجدادی در آن آغاز شده است.

صادق اضافه کرد: با پرورش مرغ نژاد آرین، وابستگی به نژادهای مرغ گوشتی خارجی کاهش می یابد.

وی ادامه داد: در سال های گذشته برخی تحریم های خارجی در این خصوص، منجر به ایجاد مشکلاتی در زمینه تامین گوشت سفید در کشور شده بود.

تولید مرغ آرین در کشور از سرگرفته شد

مدیر امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان شمالی تصریح کرد: با توجه به تاکیدات رهبری و همچنین ابلاغیه صادر شده از سوی  وزارت جهاد کشاورزی، پرورش مرغ آرین در دستور کار قرار گرفت و تولید این مرغ که برای مدتی در کشور مسکوت مانده بود، احیا و از سرگرفته شد.

صادق افزود: برای پرورش مرغ اجدادی تمامی تمهیدات لازم از جمله تامین نهاده های مورد نیاز با نرخ مصوب، اولویت تهیه و تامین دارو  و واکسن با نرخ مصوب، اولویت تامین تسهیلات، حذف عوارض صادراتی، بخشودگی ۵۰ درصدی بیمه تکمیلی و اجباری سهم بیمه گذار، اولویت خرید گوشت مرغ و سایر موارد اندیشیده شده است و همه دستگاه ها،  سازمان ها و بانک ها موظف به کمک به اجرای آن شده اند.

وی یادآور شد: طبق ابلاغیه وزارتخانه مربوطه، تلاش خواهیم کرد تا پرورش مرغ اجداد آرین را گسترش دهیم.

مدیر امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در این خصوص متقاضیانی نیز داریم که در صورت داشتن شرایط لازم به آنان مجوز پرورش این نژاد داده می شود و از آنان حمایت خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments