توزیع 235 میلیارد ریال نهاده دامی در شهرستان تایباد

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی به نقل از ایرنا، محمد میری، مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان تایباد استان خراسان رضوی، با توزیع 235 میلیارد ریال نهاده دامی در شهرستان تایباد ،اظهار کرد: این اقلام به منظور تنظیم قیمت نهاده‌های دامی و توزیع انواع خوراک دام با نظارت کارشناسان در اختیار دامپروران و پرورش دهندگان طیور این منطقه قرار گرفته است.

وی افزود: سه هزار و ۸۸ تن از اقلام توزیعی، نهاده دام سبک و سنگین است.

توزیع سه هزار و 14 تن انوع نهاده طیور

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان تایباد استان خراسان رضوی تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون سه هزار و ۱۴ تن انواع نهاده طیور بین مرغداران این شهرستان توزیع شده است و کشاورزان نیز از طریق سامانه بازارگاه، هزار و ۳۳۷ تن انواع خوراک خریداری کرده اند.

میری اضافه کرد: مجموع این نهاده‌های دامی و طیور در در اختیار هزار دامپرور و مرغدار روستاهای بخشهای مرکزی و میان ولایت شهرستان تایباد توزیع شد.

وی ادامه داد: ارزش نهاده‌های دامی توزیع شده افزون بر ۲۳۵ میلیارد ریال است.

توزیع 235 میلیارد ریال نهاده دامی در شهرستان تایباد

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان تایباد استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: ۱۳۵ میلیارد ریال از این مبلغ مشمول یارانه بوده است.

میری افزود: در همین چارچوب ماهانه افزون بر هزار و ۶۲ تن انواع خوراک دام سبک و سنگین در تایباد بین دامداران توزیع می‌شود.

وی یادآور شد: پارسال نیز پنج هزار تن خوراک دام یارانه‌ای بین دامداران تایبادی توزیع شده بود.

چه کسانی در معرض ابتلا به تب دره ریفت هستند؟

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی، اطلاعات ارائه شده در گزارش‌های رسمی مراکز شاخص بهداشت دام و طیور نشان می‌دهد افرادی که بدون استفاده از وسایل حفاظتی اقدام به ذبح حیوانات در عموم نظام اجتماعی می‌کنند (بخصوص در طی مراسم‌های مختلف قربانی)، کارکنان کشتارگاه‌ها، قصاب‌ها، چوپان‌ها، افرادی که بدون استفاده از پشه‌بند یا مواد دورکننده حشرات شب‌ها در مناطق آلوده استراحت می‌کنند بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری بیماری تب دره ریفت هستند.

پرهیز از تماس مستقیم با خون دام سبک یا سنگین قربانی شده در مراسم‌های مختلف و بافت قسمت‌های مختلف بدن دام‌های ذبح شده و استفاده از وسایل استاندارد مورد نیاز برای قربانی یا ذبح کردن دام همچون ماسک، عینک، دستکش، روپوش، کلاه، پیش‌بند پلاستیکی بلند و چکمه در هنگام ذبح حیوان از مهم ترین راه هایی است که می‌توان با استفاده از آن از ابتلا به بیماری دره دریفت جلوگیری کرد.

بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments