توسعه صنعت طیور از دستاوردهای مهم نظام اسلامی است

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی به نقل از ایرنا، رسول جلیلی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی با بیان اینکه توسعه صنعت طیور از دستاوردهای مهم نظام اسلامی است ،اظهار کرد: این حرکت تولیدی در استان، نخستین فعالیت در پرورش مرغ سلامت در کشور در ۱۸ سال اخیر است.

وی افزود: جوجه‌های تولیدی این واحدها برای پرورش در مزارع مرغ گوشتی آماده عرضه است.

جوجه‌های تولیدی آماده عرضه‌اند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی تصریح کرد: با موافقت وزارت جهاد کشاورزی مکاتبات و رایزنی‌های لازم با یکی از زنجیره‌ها در زمینه جوجه ریزی مرغ اجداد لاین در داخل استان به علت اهمیت استراتژیکی حلقه‌های این صنعت نیز انجام شده است.

جلیلی اضافه کرد: از اینکه تمام زنجیره‌های مربوط به تولید و حلقه‌های صنعت مرغ درآذربایجان غربی شکل یافته و این موضوع بستری مطلوب برای تولید مرغی با اصالت ایرانی است خرسندیم.

وی ادامه داد: توسعه صنعت طیور جزو دستاوردهای مهم نظام اسلامی است.

توسعه صنعت طیور از دستاوردهای مهم نظام اسلامی است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: این نژاد به عنوان رقیب نژادهای آمریکایی (کاب و اربور ایکرز)، نژاد فرانسوی (هوبارد) و نژاد انگلیسی (راس) و سایر نژادهای خارجی است که دست کشورهایی مثل انگلیس و سایرین را برای اعمال تحریم ها در این زمینه بسته نگه‌داشته است.

جلیلی افزود: این استان جزو ۱۰ استان برتر کشور در تولید گوشت مرغ است.

وی یادآور شد: سالانه ۱۰۲ هزار تن میزان تولید مرغ در استان است که بیانگر فعالیت زنجیره‌ها و لزوم سرمایه گذاری در بومی سازی و ارتقای این صنعت است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی تصریح کرد: در این استان ظرفیت‌های وسیعی برای تولید مرغ سلامت ایرانی وجود دارد چرا که تعداد ۶ زنجیره تولید در این استان فعال است.

علائم بیماری یون در دام چیست؟

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی، علائم کلینیکی بیماری یون بصورت تاخیری در گونه‌های دامی بروز می‌کند و این اتفاق به این دلیل است که دوره کمون این بیماری 2 تا 6 سال یا بیشتر به شمار می‌رود.

علائم فاز تاخیری این عفونت شامل کاهش وزن ، اسهال ناگهانی پرتابی یا متناوب و اشتهای نرمال می باشد.

تعدادی از حیوانات بر اساس این بیماری غیر اقتصادی می شوند و یا التهاب و تجمع مایع زیر فک ناشی از کمبود پروتئین در آنها رخ می‌دهد.

قابل ذکر است مرحله تاخیری این بیماری در حیوانات تا به زوال رفتن و لاغری مفرط ادامه می یابد و می تواند طی چند روز یا چند ماه به مرگ منتهی شود.

بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments