علت ممنوعیت صدور گواهی حمل مرغ، کاهش سریع قیمت بود

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی به نقل از ایرنا، مجتبی ورمقانی، مدیر اداره کل دامپزشکی استان کردستان با بیان اینکه علت ممنوعیت صدور گواهی حمل مرغ، کاهش سریع قیمت بود،اظهار کرد: صدور گواهی حمل بهداشتی قرنطینه‌ای مرغ زنده به مقصد سایر استان‌های کشور از چهارم آذر به دستور دادستان عمومی و انقلاب کردستان با هدف کاهش سریع قیمت مرغ، ممنوع شده بود.

وی افزود: در حال حاضر هم مجوز صادره بر اساس ۴۰ درصد ظرفیت جوجه ریزی مرغداری‌ها خواهد بود.

علت ممنوعیت صدور گواهی حمل مرغ، کاهش سریع قیمت بود

مدیر اداره کل دامپزشکی استان کردستان تصریح کرد: ۶۰ درصد آن باید برای کشتار و مصرف روزانه مردم به کشتارگاه‌های داخل استان حمل شود.

ورمقانی اضافه کرد: در ۱۰ روز گذشته که خروج مرغ زنده از استان ممنوع بود، سه محموله مرغ زنده به ظرفیت ۱۶ هزار و ۳۰۰ کیلوگرم در حین خروج غیرمجاز توسط ماموران انتظامی توقیف و به کشتارگاه‌های منتقل و پس از کشتار با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار توزیع شد.

وی ادامه داد: قیمت مرغ از اوایل آذر با افزایش سرسام آور در کردستان به حدود ۳۵ هزار تومان در هر کیلوگرم رسیده بود.

قیمت مرغ در حال حاضر حدود 24 هزارتومان است

مدیر اداره کل دامپزشکی استان کردستان خاطرنشان کرد: با ورود مسوولان و نظارت دقیق، قیمت آن در حال حاضر حدود ۲۴ هزار تومان است.

ورمقانی افزود: واحدهای مرغداری کردستان با ظرفیت حدود ۱۴ میلیون و ۴۵۹ هزار و ۴۰۰ قطعه در دوره و حدود ۵۸ میلیون قطعه در سال با توان تولید ۱۰۰ هزار تُن گوشت مرغ در حال فعالیت است.

وی یادآور شد: از صنایع مرتبط با این فعالیت، ۶ کشتارگاه صنعتی مرغ با ظرفیت ۱۶ هزار قطعه در ساعت، ۱۵ کارخانه اختصاصی خوراک طیور به ظرفیت سالیانه ۳۶۰ هزار تُن، چهار واحد ذرت خشک کنی به ظرفیت ۶۲ هزار تُن و نیز سه واحد فرآوری کود مرغی به ظرفیت ۵۰ هزار تُن در سال وجود دارد.

چه مواردی در عدم ابتلای حیوانات به انگل‌ها و بیماری‌های حاد مهم است؟

1 – تمیز نگه‌داشتن محل غذاخوری و آبشخوار حیوانات

2- جلوگیری از نگهداری تعداد زیادی گوسفند در واحد سطح معین

3- فراهم‌سازی امکان تحرک بیشتر در گوسفند

4- پاکسازی دائم بدن حیوانات از انگل‌های داخلی و خارجی

5- خوراندن داروی ضد انگل به دام‌ها

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments