واکسیناسیون دام به صورت رایگان انجام می‌شود!

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی به نقل از ایرنا، دکتر سید محمد امین حسینی، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ایرانشهر استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه واکسیناسیون دام به صورت رایگان انجام می‌شود ،اظهار کرد: در این مدت افزون‌بر ٣۵ هزار راس دام سبک و سنگین در شهرستان ایرانشهر مورد پایش و مراقبت انواع بیماری‌ها قرار گرفتند.

حسینی اضافه کرد: دامپزشکی ایرانشهر با هدف آشنایی شهروندان و دامداران با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام ۵٠ کلاس و کارگاه‌ آموزشی را امسال برگزار کرده است.

آشنایی دو هزار نفر از روستاییان با آموزش‌های لازم

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ایرانشهر استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: بر این اساس  در این کارگاه‌ها ۲ هزار نفر از روستاییان و دامداران این شهرستان آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.

حسینی ادامه داد: اجرای عملیات‌های واکسیناسیون دام و طیور، بازدید از مرغداری‌ها و دامداری‌ها برای مراقبت از بیماری‌ها، بازدید از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی شامل مرغ فروشی‌ها، قصابی‌ها، رستوران‌ها و مراکز عرضه لبنیات سنتی بخش دیگری از فعالیت‌های اداره دامپزشکی در راستای مبارزه با هرگونه بیماری است.

وی اضافه کرد: بیماری تب مالت از مهمترین بیماری‌های مشترک میان انسان و دام است.

واکسیناسیون دام به صورت رایگان انجام می‌شود!

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ایرانشهر استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: فردی که مبتلا به این بیماری شود چنانچه به موقع مورد درمان قرار نگیرد به طور حتم فوت خواهد کرد.

وی یادآور شد: واکسیناسیون دام به طور رایگان انجام می‌شود از دامداران خواست تا همکاری لازم را با گروه‌های اعزامی دامپزشکی به منظور واکسیناسیون دام داشته باشند.

اکتینومیکوزیس چگونه تشخیص داده می‌شود؟

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی، مشاهده علائم بالینی یکی از اصلی ترین عواملی است که می‌تواند منجر به تشخیص بیماری اکتینومیکوزیس در دام سنگین به خصوص گونه جانوری گاو شود.

البته بسیاری از فعالان صنعت پرورش دام و طیور دنیا نیز از رادیولوژی برای تعیین درجه تخریب استخوان به هنگام ابتلای دام به بیماری اکتینومیکوزیس استفاده می‌کنند.

مقالات علمی ارائه شده در این زمینه تاکید می‌کنند جهت تشخیص این بیماری در دام سنگین باید عامل بیماری را از نمونه های اخذ شده در زیر میکروسکوپ جدا کرد.

بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments