تامین کمبود گوشت قرمز مورد نیاز کشور از سوی سیستان و بلوچستان

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاعرسانی آرش کرمانی به نقل از ایرنا محمدعلی نیکبخت، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان با اشاره به تامین کمبود گوشت قرمز مورد نیاز کشور از سوی سیستان و بلوچستان ،اظهار کرد: یک‌هزار میلیارد تومان در سال‌های اخیر در حوزه زنجیره ارزش صنعت گوشت قرمز این استان سرمایه گذاری شده است.

وی افزود: سیستان و بلوچستان به لحاظ دام و دامپروری شرایط ویژه‌ای دارد که باید از این شرایط در جهت تامین نیاز کشور استفاده کرد.

تامین کمبود گوشت قرمز مورد نیاز کشور از سوی سیستان و بلوچستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان تصریح کرد: استقبال بهره‌برداران در امر پرورش دام ،فرصت‌های مرز آبی و خاکی و توسعه زیر ساخت‌ها، شرایط ویژه‌ای ایجاد کرده تا سیستان و بلوچستان بتواند با برنامه‌ریزی بخش اعظم کمبود گوشت قرمز مورد نیاز کشور را تامین کند.

نیکبخت اضافه کرد: هم‌اینک حدود یکهزار و ۶۸۵ واحد پرواربندی صنعتی و روستایی گوساله، ١٣واحد کارخانه خوراک دام، ۴٠ واحد بسته بندی گوشت، ١١ واحد کشتارگاه صنعتی دام، ٧۴ قرنطینه دامی در نقاط صفر مرزی و مرز مشترک با کشورهای همسایه از شاخص‌ترین زیرساخت‌های موجود تامین و تولید گوشت قرمز در استان است.

وی ادامه داد: با هماهنگی‌های انجام شده با مسوولان وزارت جهادکشاورزی و استانی در یک برنامه پنج ساله ١٠٠ هزار تن گوشت قرمز تأمین و تولیدخواهد شد.

پیش بینی تولید 100 هزارتن گوشت قرمز در 5 سال

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان خاطرنشان کرد: با اجرای طرح تامین و عرضه گوشت قرمز به میزان حداقل یکصد هزار تن علاوه‌بر توسعه صنایع جانبی و تنظیم بازار داخلی کشور برای بیش‌از ٢٢ هزار نفر فرصت شغلی جدید فراهم خواهد شد.

نیکبخت افزود: کارخانجات پوست، چرم، پودر خون و استخوان و صابون سازی را از دیگر صنایع جانبی است که با اجرای سند توسعه و  تأمین و عرضه گوشت قرمز در استان راه‌اندازی می‌شوند.

وی یادآور شد: در شرایط بحرانی تحریم ظالمانه، تکیه بر ظرفیت‌های بالقوه بومی فرصت ممتازی است تا نیازهای اساسی را در داخل کشور تولید کنیم.

بیماری لارنگوتراکئیت در طیور چیست؟

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاعرسانی آرش کرمانی، لارنگوتراکئیت در طیور عفونتی است که توسط هرپس ویروس به نام تازیپاآویوم به وجود می‌آید.

در حقیقت این بیماری از بیماری‌های تنفسی در پرندگان است که به سرعت منتشر می‌شود؛ دوره کمون بیماری شش تا ده روز و دوره بیماری معمولاً چهارده روز به طول می‌انجامد.

در این بیماری ویروس به خون پرنده راه پیدا نمی کند و فقط در بافت‌هایی که با آنها در تماس است ضایعات خود را برجای می گذارد.

بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments