واردات بیش از هفت هزار تن فرآورده‌های دامی اروپایی از مرز بازرگان

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاعرسانی آرش کرمانی به نقل از ایرنا فاطمه آیرم، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ماکو با اشاره به واردات بیش از هفت هزار تن فرآورده‌های دامی اروپایی از مرز بازرگان، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۰۶ هزار و ۵۵۰ تن انواع فرآورده دامی پس از بازدید و نظارت‌های بهداشتی در قرنطینه از طریق مرز بازرگان ترانزیت شده است.

وی افزود: از این میزان، ۲۹۶هزار و ۷۳۵ تن فرآورده‌های دامی که از مبدا کشورهای ترکیه و اروپایی بارگیری شده بود، پس از بازدیدهای بهداشتی در قرنطینه دامپزشکی بازرگان به کشورهای آسیایی ترانزیت شد.

واردات بیش از هفت هزار تن فرآورده‌های دامی اروپایی از مرز بازرگان

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ماکو تصریح کرد: محموله های خام دامی و فرآورده های بیولوژیک داروهای دامی از عمده کالاهای ترانزیتی محسوب می‌شود.

وی افزود: ایران در این نقطه مرزی به عنوان پل ترانزیتی کشورهای غربی و آسیایی ایفای نقش می کند و همچنان در تسهیل تجارت منطقه‌ای تاثیرگذار است.

آیرم یادآور شد: در این مدت از طریق قرنطینه مرز بازرگان، هفت هزار و ۸۲۶ تن انواع فرآورده‌ دامی از کشورهای اروپایی وارد کشور شد.

صادرات بیش از یک هزار تنی فرآورده‌های دامی از مرز بازرگان

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ماکو خاطرنشان کرد: عمده کالاهای وارداتی بر اساس اولویت از طریق مرز بازرگان گوشت منجمد، دارو، واکسن، اسب  و خوراک ماهی است.

آیرم اضافه کرد: میزان صادرات فرآورده های دامی کشور از طریق مرز بازرگان نیز در این مدت یک هزار و  ۹۴۹ تن شامل پودر گوشت طیور، ماهی زینتی، ضایعات پشم گوسفندی، چرم، دنبه گوسفندی، بره موم، آرتمیا و پودر صدف معدنی بوده است.

وی یادآور شد: در شرایط کنونی که با اپیدمی کرونا مواجه هستیم از جمله مهمترین شرایط بازگشایی گمرک بازرگان استقرار و فعالیت سیستم ضدعفونی در نقطه صفر مرزی گمرک بازرگان است و  تمام همکاران ما شبانه روز تلاش می کنند تا در این شرایط سخت به اقتصاد کشور و رفع نیازهای اساسی کشور در حوزه واردات و صادرات و حمل نقل کمک کنند.

علائم بروز بیماری لارنگوتراکئیت در طیور چیست؟

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاعرسانی آرش کرمانی، پرندگان در حین ابتلای به این بیماری خطرناک، سرفه می‌کنند و به سختی نفس می‌کشند.

بر این اساس نای طیور دچار ضایعات می شود و پرنده با دهان باز تنفس می کند.

قابل ذکر است در پرندگان جوان عفونت چشمی نیز به‌وجود می آید.

بیشتر بخوانید:

 

 

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments