فعالیت سه کارخانه فرآورده‌های لبنی در شهرستان بروجرد

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاعرسانی آرش کرمانی به نقل از ایرنا، جواد گودرزی، مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان بروجرد با اشاره به فعالیت سه کارخانه فرآورده‌های لبنی در شهرستان بروجرد،اظهار کرد: چهارهزار و ۸۰۰ تن شیر سالانه در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می شود.

وی افزود: این میزان شیر از طریق ۳۲ واحد گاوداری با حدود ۲ هزار راس تولید می‌شود.

قیمت و کیفیت شیر بر سلامت مردم تاثیر دارد

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان بروجرد تصریح کرد: با وجود آنکه این میزان شیر تولیدی، رقم قابل قبولی است اما نوسان نرخ شیر به طور مستقیم بر مصرف سرانه خانوارها اثر سو دارد.

وی اضافه کرد: قیمت و کیفیت این محصول اهمیت زیادی در سلامت مردم دارد.

گودرزی ادامه داد: عوامل جمع آوری شیر با تانکرهای غیر بهداشتی، شناسایی و توسط کارخانجات مربوطه به شبکه دامپزشکی معرفی می شوند، تا در خصوص رفع موانع بهداشتی و گرفتن گواهینامه‌های لازم اقدام شود.

فعالیت سه کارخانه فرآورده‌های لبنی در شهرستان بروجرد

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان بروجرد خاطرنشان کرد: تمام کارخانجات و مراکز جمع آوری شیر می بایست نسبت به رعایت نرخ مصوب قیمت این محصول اقدام نمایند در غیر اینصورت برابر مقررات با آنها برخورد خواهد شد.

وی یادآور شد: هم اکنون شهرستان بروجرد دارای ۶ مرکز جمع آوری شیر به ظرفیت ۴۱ تن است که ۲ واحد آن به ظرفیت ۶ تن غیرفعال می باشد.

گودرزی افزود: همچنین از بین چهار واحد کارخانجات فرآورده های لبنی بروجرد نیز سه واحد فعال است که در صورت شروع بکار دوباره آنها کمک بزرگی به سامان دهی هر چه بیشتر تولید و توزیع شیر در شهرستان خواهد شد.

علائم بالینی بیماری کوکسیدوز در طیور چگونه است؟

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاعرسانی آرش کرمانی، در اغلب موارد ابتلای پرندگان به این بیماری خطرناک باعث اسهال می‌شود که ممکن است این اسهال موکوئیدی یا خونی باشد.

در اکثر موارد اسهال ناشی از بیماری کوکسیدوز به همراه اسهال دهیدراتاسیون (کمبود آب) ،ژولیدگی پرها ،کم خونی، بی حالی، ضعف، جمع کردن سرو گردن به طرف بدن و خواب آلودگی می‌شود.

بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments