تامین سهمیه نهاده‌های دام‌های پلاک‌ کوبی شده

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی به نقل از ایرنا، مشیرالحق عابدی، معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به تامین سهمیه نهاده‌های دام‌های پلاک‌ کوبی شده، اظهار کرد: همزمان با سفر استاندار خراسان جنوبی به شهرستان طبس در پایان هفته گذشته و در بازدید یکی از واحدهای دامداری، موارد و مشکلاتی مطرح شد که استاندار بعد از استماع مطالبات دامداران حاضر، دستورات لازم را برای رفع مشکلات و درخواست‌های مطرح شده، صادر کرد.

وی افزود: پیرو دستور استاندار، با حضور مدیران حوزه اقتصادی استانداری، سازمان جهاد کشاورزی، فرمانداری و جهاد کشاورزی شهرستان، این موارد پیگیری شد و این جلسه چندین مصوبه خوب برای رفع نیازهای دامداران شهرستان به همراه داشت.

تامین سهمیه نهاده‌های دام‌های پلاک‌ کوبی شده

معاون استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: یکی از مطالبات دامداران، تامین نهاده‌های دامی است.

عابدی اضافه کرد: در راستای رفع این نیاز مقرر شد برای دام شناسنامه‌دار و پلاک‌کوبی شده شهرستان، سهمیه مورد نیاز تامین شود.

وی ادامه داد: در همین راستا، راه‌حل دیگری به تصویب رسید که طی آن معاونت امور دام سازمان جهاد کشاورزی پیگیری کند تا در صورت تمایل دامداران، به منظور افزایش سهمیه کنسانتره، بخشی از نیاز به شکل نیمه دولتی تامین شود.

مشکلات دامداری ها در حوزه تامین آب و برق مورد نیاز

معاون استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در این حالت نهاده خام آزاد تهیه شده تبدیل به کنسانتره می‌شود که به لحاظ ریالی قدری بیشتر از نهاده‌های دولتی هزینه دارد.

عابدی افزود: برای تامین علوفه خشبه‌ای مورد نیاز دامداران هم مقرر شد با پیگیری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان و هماهنگی تعاونی‌های فعال مرتبط، علوفه مورد نیاز از دیگر مناطق که سهمیه مازاد دارند، تامین شود و با قیمت منطقه‌ای در اختیار دامداران قرار گیرد.

وی یادآور شد: برخی واحدهای دامداری برای تامین آب و برق مورد نیاز با مشکلاتی مواجه بودند که این موضوع هم در جلسه طرح و مقرر شد، آمار تمامی واحدهای دارای پروانه بهره‌برداری جمع‌بندی و طبق اولویت‌بندی‌های صورت گرفته، نسبت به رفع مشکل آنها اقدام شود.

علائم بالینی سندرم کبد چرب در گاو چیست؟

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی، عارضه کبد چرب بیشتر در گاوهای شیرده پر تولید بروز می نماید و منجر به بروز برخی از  اختلالات متابولیکی، عفونی و تولید مثلی در روند زیست این گونه دامی می‌شود.

علایم بالینی گاوهای مبتلا به عارضه کبد چرب همواره همراه با چاقی بیش از حد در زمان زایمان بوده و  چنین وضعیتی با کمبود شدید انرژی و نیز کاهش شدید وزن بدن دام که اغلب بیش از یک کیلوگرم در روز اتفاق می‌افتد همراه می‌شود.

این بیماری را از طریق نارسایی های کبدی در دام نیز میتوان تشخیص داد.

در حقیقت این عوارض، زایمان دام در بازه های زمانی مختلف را با مشکلات متعددی روبرو می‌کند و از جمله این موارد می‌توان به تب شیر، ورم پستان، عفونت رحم و … اشاره کرد.

این عارضه در بسیاری از موارد، موجب کاهش پاسخ در دام نسبت به درمان‌های دارویی شده و روند بهبود بالینی را نیز کند می‌کند.

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments