قیمت منطقی تولید شیر 5.700 تومان است

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی به نقل از ایرنا، سید احمد مقدسی، رئیس هیئت مدیره کانون انجمن صنفی گاوداران جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه قیمت منطقی تولید شیر 5.700 تومان است ،اظهار کرد:  ۷۰ درصد هزینه‌های تولید شیرخام را نهاده ها و خوراک دام  تشکیل می‌دهد.

وی افزود: طبق کارشناسی‌های دولت، اکنون ۳۳ درصد سویا، ۶۱ درصد جو و ۴۷ درصد ذرت با نرخ مصوب به دست تولیدکنندگان می رسد.

قیمت منطقی تولید شیر 5.700 تومان است

رئیس هیئت مدیره کانون انجمن صنفی گاوداران جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: توجه به افزایش نرخ تورم و اینکه تولیدکنندگان بخش عمده نهاده ها را با نرخ آزاد تامین می کنند، قیمت منطقی تولید هر کیلوگرم شیرخام حداقل پنج هزارو ۷۰۰ تومان است.

مقدسی اضافه کرد: اما با تعهد دولت درخصوص  تامین ۱۰۰ درصدی نهاده های دامی مقرر شد  هر کیلوگرم شیرخام با نرخ چهار هزارو ۵۰۰ تومان به فروش برسد.

وی ادامه داد: طبق افزایش نرخ تورم، ۳۰ درصد هزینه ها نیز به افزایش نرخ دارو، واکسن، ریزمغذی ها، دستمزد کارگری، حمل ونقل، سوخت و انرژی و بیمه مربوط است که باید در قیمت تمام شده محصول نهایی لحاظ شود.

اگر نرخ شیرخام اصلاح نشود، ایران واردکننده شیرخام می‌شود!

رئیس هیئت مدیره کانون انجمن صنفی گاوداران جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: اگر نرخ  شیرخام برمبنای هزینه های تمام شده تولید افزایش پیدا نکند به طور حتم صنعت دامداری و فراورده های لبنی کشور از بین خواهد رفت.

مقدسی افزود: ایران به یک کشور واردکننده این کالاها  تبدیل خواهد شد.

وی یادآور شد: حفظ تولید و صنعت کشور امری اجتناب ناپذیر است و انتظار می رود دولت در این شرایط علاوه بر تولیدکننده با پرداخت یارانه از مصرف کننده نیز برای افزایش توان خرید شیرو فراورده های لبنی حمایت کند.

علائم شاربن یا سیاه زخم پس از مرگ دام چیست؟

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی، بیماری شاربن یا سیاه زخم در دام سنگین یا سبک یکی از بیماری‌های شایع در گونه‌های دامی است که هرساله تعداد زیادی از دام‌ها را به کام مرگ می‌کشاند.

تحقیقات تخصصی دامپزشکی نشان می‌دهد خروج خون تیره‌رنگ و قیر مانند از سوراخ‌های طبیعی بدن که از مهمترین خصوصیات این خون لخته نشدن آن می باشد، یکی از مهم ترین علائم ابتلای دام مرده به بیماری شاربن یا سیاه زخم است.

قابل ذکر است بزرگ شدن طحال و لجنی شدن آن در موارد کالبد شکافی نیز از دیگر علائم ابتلای دام مرده پیش از مرگ به بیماری سیاه زخم یا شاربن است.

بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments