رتبه سوم استان سمنان در پلاک کوبی دام سبک و سنگین

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی به نقل از ایرنا،سید حسن میرعماد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به رتبه سوم استان سمنان در پلاک کوبی دام سبک و سنگین، در جلسه امروز کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز این استان، اظهار کرد: پلاک‌کوبی دام‌های سبک و سنگین استان سمنان با ابلاغ دستورالعمل کشوری در یک سال گذشته در گام اجرایی قرار گرفت.

وی افزود: ۴۸۹ هزار و ۳۳۰ رأس دام سبک و ۲۶ هزار رأس دام سنگین طی یک سال گذشته در استان سمنان برای جلوگیری از قاچاق دام پلاک‌کوبی شد.

29 درصد دام های سمنان پلاک کوبی شده اند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان تصریح کرد: بر اساس آمار نهایی ارائه شده از سوی اتحادیه‌های موظف به پلاک کوبی در مجموع تاکنون ۲۹ درصد دام‌های سبک و سنگین استان سمنان پلاک‌کوبی شده است.

وی اضافه کرد: اقدامات مناسب و رضایت بخشی در راستای پلاک کوبی دام ها انجام شده است.

رتبه سوم استان سمنان در پلاک کوبی دام سبک و سنگین

میرعماد ادامه داد: سمنان بعد از استان‌های البرز و خراسان جنوبی در رتبه سوم کشور در این زمینه قرار دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خاطرنشان کرد: روند پلاک‌کوبی دام‌های سبک و سنگین استان سمنان به صورت مستمر در حال انجام است و اتمام این طرح با پیگیری لازم در دستور کار قرار دارد.

وی در پایان یادآور شد: بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار راس دام سبک و حدود ۱۰۰ هزار راس دام سنگین در استان سمنان وجود دارد.

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی، بر اساس آخرین اطلاعیه صادر شده در رابطه با روند پلاک کوبی دام سبک و سنگین در کشور، اکنون همزمان با درج کد ۱۵ رقمی هویت گذاری روی دام، بیمه نیز برای آنها در نظر گرفته می شود.

وزارت جهاد کشاورزی نیز طی اطلاعیه‌ای اعلام کرده که صندوق بیمه کشاورزی مسئول اجرایی کردن این طرح شده و به صورت کامل از اجرای پلاک کوبی دام پشتیبانی می کند.

قابل ذکر است، شرایط مذکور در حالی صورت می‌گیرد که دامداران فعال در صنعت پرورش دام سبک و سنگین ایران در روزهای اخیر مشکلات اقتصادی فراوانی را تجربه کرده‌اند و قادر به پرداخت هزینه بسیاری از فرایندهای مرتبط با موضوعات مذکور نیستند.

بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments