شناسایی انبار دپوی غیرمجاز نهاده دامی در بویین و میاندشت

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع رسانی آرش کرمانی به نقل از ایرنا، رضا قموشی، رییس اداره صمت بویین زهرای استان قزوین با اشاره به شناسایی انبار دپوی غیرمجاز نهاده دامی در بویین و میاندشت ،اظهار کرد: در پی دریافت گزارشی مبنی بر انبار مقادیری گندم، جو و آرد خبازی در یکی از دامداری‌های بخش رامند، ضمن هماهنگی امنیتی، انتظامی و در قالب گشت مشترک با حضور نماینده بخشداری، از موقعیت مورد نظر بازدید به عمل آمد و مقدار ۱۰۰ تن جوی دپو شده کشف شد.

شناسایی انبار دپوی غیرمجاز نهاده دامی در بویین و میاندشت

وی افزود: این انبار، سومین محل دپوی غیرمجاز کالا در سطح شهرستان است که با حضور تیم‌های مشترک بازرسی، شناسایی می‌شود.

رییس اداره صمت بویین زهرای استان قزوین تصریح کرد: تمامی واحدهای تولیدی، توزیعی و مصرف کننده انواع کالا خصوصاً اقلام خوراکی، پرمصرف، پتروشیمی، نهاده‌های دام، طیور، کشاورزی و…، ملزم به ثبت انبار در سامانه جامع انبارها هستند.

قموشی اضافه کرد: در صورتی که واحدهای مذکور کالاهای دپو شده خود را در سامانه جامع انبارها ثبت نکنند، انبار آنها به عنوان انبار غیرمجاز شناسایی خواهد شد.

ثبت 9هزار و 247 انباردر سامانه جامع انبارها

وی ادامه داد: تاکنون حدود ۹ هزار و ۲۴۷ نفر در سامانه جامع انبارها اطلاعات کالای خود را ثبت کرده‌اند.

رییس اداره صمت بویین زهرای استان قزوین خاطرنشان کرد:  از این تعداد، چهار هزار و ۵۸۱ نفر در زمینه کالاهای کشاورزی، دامپزشکی و راهداری مورد تایید قرار گرفته‌اند.

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی، پایین بودن ارزش غذایی و مقبولیت جو به عنوان یک نهاده دامی برای استفاده در صنعت پرورش طیور به دلیل ترکیبات ضدمغذی آن است و گستردگی استفاده از این دانه به عنوان نهاده دامی از سوی فعالان صنعت پرورش دام و طیور در ایران در حالی صورت می‌گیرد که استانداردهای جهانی به‌روز همواره بر عدم استفاده از این نهاده دامی تاکید دارند.

بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments