تشدید رصد و پایش مرغداری‌های استان قزوین

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاعرسانی آرش کرمانی به نقل از ایرنا، حمید زینالی، مدیر اداره کل دامپزشکی استان قزوین با اشاره به تشدید رصد و پایش مرغداری‌های استان قزوین، اظهار کرد: با هدف پیشگیری و مقابله با آنفلوانزی فوق حاد پرندگان، ممیزی، رصد و پایش مرغداری های استان قزوین تشدید یافته است.

وی افزود: آموزش های لازم برای مراقبت و تقابل با این بیماری نیز به واحدها ارائه شده است.

تشدید رصد و پایش مرغداری‌های استان قزوین

مدیر اداره کل دامپزشکی استان قزوین تصریح کرد: با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست استان همچنین پایش ها و نظارت های مشترک حیات وحش با هدف شناسایی تلفات مشکوک که امکان دارد ناشی از آنفلوانزی فوق حاد باشد، در حال انجام است.

زینالی اضافه کرد: خوشخبتانه تاکنون موردی گزارش نشده است.

وی ادامه داد: هماهنگی های لازم با کارشناسان حفاظت محیط زیست انجام شده تا در صورت یافتن موارد مشکوک تلفات، لاشه پرنده یا پرندگان نمونه برداری و برای آزمایش و تشخیص آنفلوانزای فوق حاد به آزمایشگاه دامپزشکی قزوین ارسال شود.

موردی از ابتلای طیور به آنفلوآنزای فوق حاد مشاهده نشده است

مدیر اداره کل دامپزشکی استان قزوین خاطرنشان کرد: این مسئله رسالت ما را در مراقبت های بهداشتی مربوط به حوزه طیور سنگین تر کرده است و با همه توان و استفاده از ظرفیت های خود علیه بیماری ها در این حوزه مقابله می کنیم.

زینالی افزود: آنفلوانزی فوق حاد پرندگان در سال ۹۶ بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال به مرغداری های استان قزوین خسارت وارد کرده بود.

وی یادآور شد: آنفلوانزای فوق حاد پرندگان H۵N۸ ، ویروسی و از بیماری های مشترک بین انسان و طیور است.

منابع آنفلوآنزای فوق حاد طیور کدام است؟

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاعرسانی آرش کرمانی، تحقیقات استاندارد دانشمندان در زمینه بیماری فوق حاد طیور نشان می‌دهد پرندگان آبزی و وحشی بدون ابتلا به این بیماری می توانند تا مسافت های طولانی این ویروس را حمل کنند.

بر این اساس خوک نیز به‌عنوان یک مخزن می تواند ماده ژنتیکی ویروس های انسانی و مرغی را مخلوط نموده و درنهایت تحت گونه های جدیدی ایجاد نماید که از نظر بیماری‌زایی برای انسان و طیور خطرناک می‌باشد.

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments