کمبودی برای تامین نیاز بازار مرغ گرم نداریم

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی به نقل از ایرنا، نوبخت اژدری، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با بیان اینکه کمبودی برای تامین نیاز بازار مرغ گرم نداریم اظهار کرد: هم‌اکنون هر کیلوگرم مرغ زنده و گوشت مرغ با نرخ نزدیک به قیمت مصوب دولتی به فروش می‌رسد و کمبودی در زمینه تامین نیاز بازار وجود ندارد.

وی افزود: مصوب گوشت مرغ  ۲۰۴ هزار ریال است.

کمبودی برای تامین نیاز بازار مرغ گرم نداریم

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: هم اینک هر کیلوگرم گوشت مرغ به صورت مرغ زنده درب مرغداری به قیمت مصوب ۱۴۸ هزار ریال، عمده فروشی ۲۰۰ هزار ریال و خرده فروشی به قیمت ۲۱۰ هزار ریال به خریداران عرضه می‌شود.

اژدری اضافه کرد: در این استان در آذرماه به بیش از ۲ میلیون قطعه جوجه ریزی انجام شده است.

وی ادامه داد: این میزان جوجه‌ریزی علاوه بر تامین نیاز استان، بخشی از نیاز بازار در استان‌های آذربایجان‌شرقی، البرز و تهران را نیز تامین می‌کند.

جوجه ریزی 2 میلیون قطعه‌ای در آذرماه

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل خاطرنشان کرد: بیش از ۹۵ درصد مرغداری‌های استان توانسته‌اند نسبت به خرید نیاز غذای طیور خود از جمله خرید کنجاله سویا و ذرت اقدام کنند و همین امر سبب رفع نگرانی در بازار تولید این محصول شده است.

وی یادآور شد: با ادامه تامین و تخصیص غذای طیور، مشکلی در تولید رخ نخواهد داد و همین امر سبب تثبیت بیشتر بازار این محصول پرمصرف در هفته‌های پیش رو خواهد شد.

اژدری افزود: با ادامه شرایط فعلی، مشکلی در زمینه تامین گوشت مرغ و یا افزایش ناگهانی قیمت گوشت مرغ رخ نخواهد داد و قیمت‌ها متناسب با نرخ مصوب خواهد بود.

در چه شرایطی دام دچار آنتروتوکسمی می‌شود؟

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی، بیماری آنتروتوکسمی که به آن بیماری پرخوری یا قلوه نرمی نیز گفته می‌شود، به دنبال جذب مقادیر زیاد سم از دیواره روده بروز می‌کند.

شرایطی که گونه‌های دامی مختلف در آن به بیماری آنتروتوکسمی مبتلا می‌شوند عبارتند از:

  • مصرف بیش از حد شیر و یا غذای دانه ای (غلات) توسط بره ها و بزغاله ها
  • در دوران نقاهت بیماری و یا استرس
  • به دنبال ابتلای شدید به انگلهای دستگاه گوارش از قبیل نماتودها و کوکسیدیا
  • هنگام بروز شرایط یا بیماری که منجر به کاهش حرکات دستگاه گوارش شود

بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments