تشدید محدودیت‌های ارزی برای واردات نهاده‌های دامی به کشور

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی به نقل از ایرنا، محمد مهدی نهاوندی، عضو هیئت مدیره اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور ایران با اشاره به تشدید محدودیت‌های ارزی برای واردات نهاده‌های دامی به کشور،اظهار کرد: از سال ۹۸ روند تأمین ارز کالاهای اساسی با محدودیت روبرو شد.

وی افزود: سیاست‌هایی از سوی  وزارتخانه های جهاد کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و  تجارت اعلام شد که اولویت تامین ارز برای کالاهای موجود در کشور باشد.

تشدید محدودیت‌های ارزی برای واردات نهاده‌های دامی به کشور

عضو هیئت مدیره اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور ایران تصریح کرد: به دلیل اینکه ممکن است ارزی تخصیص داده شود اما کالای آن وارد نشده باشد.

نهاوندی اضافه کرد: این امر موجب شد، تعدادی از واردکنندگان قبل از دریافت ارز اقدام به تخلیه بارهایشان کنند و این سیاست با تشدید محدودیت ارزی باعث ایجاد کالاهای رسوبی در گمرکات شد.

وی ادامه داد: اتحادیه واردکنندگان نهاده های دامی نیز لیست کالاهای رسوبی را برای وزارت جهاد کشاورزی ارسال کرده اما هنوز لیست به بانک مرکزی ارسال نشده است.

هیچ واردکننده ای امکان عرضه کالا خارج از ضوابط دولتی را ندارد

عضو هیئت مدیره اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور ایران خاطرنشان کرد: مقررات متروکه شدن بایستی برای کالاهایی باشد که ارز دریافت کرده و ترخیص نشده اند اما کالاهایی که هنوز در انتظار دریافت ارز هستند نباید مشمول این قانون شوند.

وی اضافه کرد: هیچ واردکننده ای امکان عرضه کالا خارج از ضوابط وزارت جهاد کشاورزی ندارد و اگر به هر شکلی واردکننده ای کالایی را از گمرک جمهوری اسلامی از چرخه توزیع خارج کند، رفع تعهد ارزی آن انجام نمی شود.

نهاوندی ادامه داد: بلافاصله وزارت جهاد کشاورزی برای خروج کالا با گمرک وارد مکاتبه می شود و پس از خروج ، کالا  در سامانه بازارگاه قرار می‌گیرد، به عبارت دیگر خریدار و فروشنده هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند.

بیماری‌های خطرناک در گونه دامی گوسفند چیست؟

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی، خطرناک ترین بیماری‌هایی که امکان ابتلا به آنها در گونه دامی گوسفند وجود دارد و سالانه تعداد زیادی دام بر اثر ابتلا به آنها هلاک می‌شوند، به شرح زیر است:

  • گندیدگى سم (Foot- Rot (pietin) )
  • تب برفکى(Foot and Mouth Disease)
  • آبله گوسفند (Sheep pox)
  • شاربن با سیاه‌زخم (Anthrax)
  • آنتروتوکسیمى (Enterotoxemia)
  • بروسلوز

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments