مرغ آرین جایگزین مناسبی برای نژادهای خارجی است!

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی به نقل از ایسنا، مجید جعفری، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی با بیان اینکه مرغ آرین جایگزین مناسبی برای نژادهای خارجی است ،اظهار کرد:امیدواریم نوسانات تولید مرغ به زودی و با به ثمر رسیدن این جوجه‌ها بهبود یابد.

وی افزود: مرغ آرین می‌تواند جایگزین مناسبی برای نژادهای خارجی باشد که اجداد آن‌ها به سختی تامین می‌شود.

مرغ آرین جایگزین مناسبی برای نژادهای خارجی است!

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی تصریح کرد: تمام مرغداری‌ها که از جوجه‌های نژاد آرین استفاده کردند، ۱۰۰ درصد نهاده‌های تخصیص یافته خود را دریافت نموده‌اند.

جعفری اضافه کرد:بخشودگی‌هایی نیز به آن‌ها تعلق گرفته است و  تمام زنجیره‌های استان را موظف کردیم که از نژاد مرغ آرین استفاده کنند.

وی ادامه داد: کشتار دام مولد بدون دلیل ممنوع است.

کشتار دام مولد، بدون دلیل ممنوع!

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: میانگین درصد نهاده‌ها در استان ۵۱ درصد بوده است.

وی افزود: از این رقم ۶۱ درصد سویا، ۴۷ درصد ذرت و ۴۶ درصد جو را شامل می‌شود.

بیماری شاربن یا سیاه زخم چیست؟

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی، بیماری شاربن یا سیاه زخم از بیماری‌های مشترک انسان و حیوان و فوق العاده خطرناک می باشد.

اطلاعات ارائه شده در مقالات معتبر و استاندارد علمی – پزشکی مربوط به بیماری های دام های سنگین و سبک نشان می‌دهد؛ اغلب پستانداران به‌ویژه گاو ، گوسفند ، بز ، اسب و به ویژه انسان به این بیماری مبتلا می شوند.

قابل ذکر است این بیماری در 90 درصد موارد موجب مرگ در دام‌ها شده و به انسان نیز قابل سرایت است و تقریباً انتشار جهانی دارد.

فعالیت دو کارخانه تولید نهاده‌های دامی در جنوب کرمان

کلاس پرورش بلدرچین موفقیت شما را تضمین می کند

 

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments