مراقبت های بهداشتی از مرغداری ها در حال انجام است

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاعرسانی آرش کرمانی به نقل از ایرنا، محمد رضا جباری، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بروجرد با بیان اینکه مراقبت های بهداشتی از مرغداری ها در حال انجام است اظهار کرد: اقدامات لازم برای پیشگیری از انفلوانزای مرغی در این شهرستان انجام شده و اطلاعات لازم در این زمینه در اختیار مراکز فنی مرغداریها ی تخم گذار گذاشته شده است.

وی افزود: تا هرگونه تغییر ناگهانی در تلفات و علایم مبنی بر کم خوراکی طیور و مشکلات تولید رصد و اگر لازم بود نمونه برداری کنند.

مراقبت های بهداشتی از مرغداری ها در حال انجام است

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بروجرد تصریح کرد: تیم های دامپزشکی در منطقه مستقر هستند و در صورت مشاهده هر گونه تلفات پرندگان وحشی و یا بومی شرایط را رصد می کنند.

جباری اضافه کرد: مراقبت های بهداشتی از مرغداری ها در حال انجام است و هشدارهای لازم نیز به مرغداران و دست اندرکاران این صنعت برای چگونگی مراقبت از واحدهای مرغداری داده شد تا مانع سرایت بیماری به بخش صنعتی شوند.

وی ادامه داد: شهرستان بروجرد با داشتن بیش از ۱۵۰ واحد مرغداری برای مقابله با این بیماری در حال آماده باش کامل است.

آماده باش شهرستان بروجرد برای مقابله با آنفلوآنزای فوق حاد طیور

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بروجرد خاطرنشان کرد: همه ساله با فرارسیدن فصل سرما، موضوع شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کانون‌های تجمع پرندگان و مرغداری‌ها به عنوان یکی از مسائل جدی  مورد توجه قرار می‌گیرد.

جباری افزود: این بیماری علاوه بر وارد کردن خسارات زیاد به پرورش دهندگان، مخاطرات بسیاری برای انسان به همراه دارد.

وی یادآور شد: با تشکیل جلسات تخصصی با حضور مسوولان ذیربط، در فرمانداری تلاش شده  تا از شیوع ویروس این بیماری جلوگیری و یا در صورت ابتلا، از ورود خسارات کلی به تولیدکنندگان جلوگیری شود.

اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با بیماری نیوکاسل

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاعرسانی آرش کرمانی، تحقیقات نشان میدهد واکسیناسیون با واکسن های امولسیون روغنی و همچنین واکسن هاس زنده می توانند بصورت چشمگیری سبب کاهش تلفات در گله های طیور شوند.

البته واکسن B1زنده و لاسوتا بایستی در آب آشامیدنی حل شده و یا بصورت اسپری درشت نیز تا حد زیادی از ابتلای پرندگان به این بیماری جلوگیری میکند.

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments