گله‌مندی و نگرانی تولیدکنندگان شاهرودی از کمبود نهاده‌های دامی

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی به نقل از ایرنا، نادر فخری، فرماندار شاهرود با اشاره به گله‌مندی و نگرانی تولیدکنندگان شاهرودی از کمبود نهاده‌های دامی، اظهار کرد: فردی این مقدار از نهاده های دامی را از دامداران و گاوداران خریداری کرده بود تا در زمان کمبود و گرانی به فروش برساند.

وی افزود: مقرر شد تا اداره صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی شهرستان با نظارت جهاد کشاورزی نهاده های دامی کشف شده را بین دامداران و تولید کنندگان توزیع کنند.

فرماندار شهرستان شاهرود تصریح کرد: از طرح موضوع کمبود نهاده های دامی در این شهرستان مدت زمان زیادی می گذرد.

گله‌مندی و نگرانی تولیدکنندگان شاهرودی از کمبود نهاده‌های دامی

فخری اضافه کرد: اظهار داشت: این کمبود گله مندی و نگرانی هایی برای دامداران و تولید کنندگان منطقه به وجود آورده است.

وی ادامه داد: بخشی از این کمبودها خارج از اراده و اختیار بوده و کمبود کشوری به دلیل محدودیت واردات نهاده های دامی با توجه به تحریم هاست.

فرماندار شهرستان شاهرود خاطرنشان کرد: بخش دیگر کمبود نهاده های دامی مورد نیاز تولیدکنندگان و فعالان صنعت پرورش دام و طیور مربوط به سوء مدیریت و توزیع ناعادلانه در استان است.

برخی مرغداری‌ها، نهاده‌های دامی را تحویل گرفته‌اند اما جوجه‌ریزی نکرده‌اند

فخری افزود: براساس برآوردها و بررسی های انجام شده برخی از مرغداری ها در ماه های گذشته نهاده های دامی را تحویل گرفته اما جوجه ریزی نکرده اند.

وی یادآور شد: برخی دیگر از مرغداران هم جوجه ریزی کرده اما سهمیه دولتی ۲۵ درصد را تحویل نداده اند؛ آنان هم با تشکیل پرونده به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

علت التهاب در بازار نهاده‌های دامی چیست؟

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی، اطلاعات بازار نهاده‌های دامی در کشور نشان می‌دهد، نظارت ناصحیح و غیرهدفمند دولت بر فرایند توزیع این نهاده‌های مورد نیاز فعالان صنعت پرورش دام و طیور باعث شده بخش قابل توجهی از خوراک دام و طیور در ایران بجای رسیدن به دست فعالان واقعی این صنعت، به دست دلالان و بازار آزاد برسد.

نوسانات اقتصادی مستمر و بی‌ثباتی اغلب بازارهای ایرانی نیز مزید بر علت شده تا در ماه‌های گذشته شاهد افزایش قیمت لبنیات، پروتئین و دیگر اقلام وابسته به صنعت پرورش دام و طیور در کشور باشیم و این در حالی است که بر اساس گزارش ارائه شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، بیش از 70 درصد از نهاده‌های دامی مورد استفاده در کشور، وارداتی است.

بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments