کمبود نهاده‌های دام و طیور نداریم

به گزارش واحد خبر پایگاه اطلاعرسانی آرش کرمانی به نقل از ایسنا، محمدفرید سپری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با بیان اینکه کمبود نهاده‌های دام و طیور نداریم ، اظهار کرد: در حال حاضر مشکل و کمبودی از لحاظ تامین نهاده‌های واحدهای دام و طیور وجود ندارد.

وی افزود: تولید در این بخش به طور مطلوب در حال انجام است.

کمبود نهاده‌های دام و طیور نداریم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان تصریح کرد: از اواخر مهرماه سال جاری تاکنون برای ۴۰ روز نهاده مرغداری های استان تامین شده است.

سپری اضافه کرد: به ازای هر مرغ ۲.۵ کیلوگرم ذرت و ۲.۵ کیلوگرم کنجاله سویا بین مرغداری های گوشتی توزیع شده است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون هم ۲۱ هزار و ۸۵۸ تن جو، ۸۲ هزار و ۳۳۶ تن ذرت و ۴۵ هزار تن کنجاله سویا در استان توزیع شده است.

توزیع 45 هزار تن کنجاله سویا در استان کردستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان خاطرنشان کرد: قیمت مرغ امروز درب کشتارگاه ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان و در عمده فروشی ۱۸ هزار و ۸۲۰ تومان عرضه شده است.

سپری افزود: به طور متوسط ۱۲۵ تا ۱۳۰ تن مرغ روزانه در استان کردستان کشتار می شود.

وی یادآور شد: گوشت مرغ در بازار استان هر کیلوگرم ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۲۰ هزار تومان به دست مصرف کنندگان می رسد.

انتقال بیماری مارک در طیور چگونه است؟

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی، این بیماری در میان توده‌های طیور منتشر بوده و علی‌رغم انتشار عفونت، غیرقابل پیش‌بینی بودن وقوع آن از شمای اصلی بیماری است.

تلفات بین گله‌ها و همچنین سالن‌های یک مرغداری متفاوت است؛ درباره تناوب بین ویروس تولیدکننده شکل کلاسیک و حاد مارک اطلاعات کامل در دسترس نیست به هرحال ممکن است هر سه نوع ویروس در یک گله موجود باشد.

سنی که در آن عفونت اتفاق می‌افتد متغیر است ولی تحت شرایط تجارتی معمولاً در هفته اول بعد از تولد است.

یک گله آلوده در تمام طول عمر عفونی باقی مانده و بسیاری از طیور دفع ویروس را ادامه می‌دهند؛ ویروس به‌سرعت از گله آلوده به گله سالم از راه هوا منتشر می‌شود و از پرنده‌ای به پرنده دیگر بوسیله تماس مستقیم و غیرمستقیم انتقال می‌یابد.

بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments