کمبودی در عرضه مرغ در استان تهران وجود ندارد

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع رسانی آرش کرمانی به نقل از ایرنا، رضا سالمی، مدیر اداره کل پشتیبانی امور دام استان تهران با بیان اینکه کمبودی در عرضه مرغ در استان تهران وجود ندارد، اظهار کرد: عرضه گسترده مرغ گرم و منجمد بدلیل افزایش غیر متعارف این محصول در دستور کار اداره کل پشتیبانی امور دام استان قرار گرفت که پس از حدود یک ماه این قیمت به تعادل رسید.

وی افزود: قیمت مرغ در تهران تا کیلویی ۳۰ هزار تومان رسیده بود که با عرضه گسترده آن تا حدودی قیمت این محصول کاسته شد.

کمبودی در عرضه مرغ در استان تهران وجود ندارد

مدیر اداره کل پشتیبانی امور دام استان تهران تصریح کرد: در میدان بهمن تهران مرغ با قیمت کیلویی ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان در حال عرضه است و همچنین در برخی نقاط تهران نیز مرغ با قیمت کیلویی کمتر از ۲۰ هزار تومان و حتی کمتر از نرخ مصوب عرضه می شود.

سالمی ادامه داد: با ایجاد تعادل‌ در قیمت مرغ منجمد در میادین میوه و تره بار و سایر فروشگاه های زنجیره ای کمبودی در عرضه این محصول وجود ندارد.

وی اضافه کرد: شبکه عرضه تخم مرغ بدلیل سنتی بودن آن شاهد تعدد واسطه ها هستیم که این امر موجب افزایش این محصول می شود.

تعدد واسطه ها در شبکه عرضه تخم مرغ

مدیر اداره کل پشتیبانی امور دام استان تهران خاطرنشان کرد: در حال ترمیم شبکه توزیع تخم مرغ هستیم و به همین منظور سردخانه تهرانپارس را ساماندهی کردیم و تلاش داریم تخم مرغ را با قیمت مصوب به دست مردم برسانیم.

وی افزود: در روزهای اخیر با عرضه پایدار و منظم قیمت تخم مرغ به شانه ای حدود ۲۸ هزار تومان رسید و تلاش داریم قیمت این محصول نیز به ثبات و پایداری برسانیم.

سالمی یادآور شد: در زمینه مرغ و تخم مرغ با هیچ کمبودی مواجه نیستیم و باید با نظارت در عرضه و قیمت این محصولات را واقعی و طبق مصوبات تنظیم بازار بدست مردم برسانیم.

علت ابتلای دام به انتروتوکسمی چیست؟

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی، تحقیقات استاندارد دانشمندان علوم دامپزشکی نشان می‌دهد، بیماری انتروتوکسمی می تواند به دلایل زیر در بدن گونه دامی گوسفند یا بره شیرخوار بروز کند:

  • انتقال گوسفندان از چراگاه های فقیر به غنی
  • در دسترس بودن بیش از حد مواد خوراکی مثل کنسانتره و شیر(در بره ها)
  • تغییر ناگهانی جیره از علوفه به کنسانتره
  • بی حرکتی یا کند شدن حرکت دستگاه گوارش
  • استفاده از علوفه یخ زده و شبنم زده

بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments