کشف 3 هزارتن نهاده دام و طیور قاچاق در شهرستان سوادکوه

به گزارش واحد خبر پایگاه اطلاعرسانی آرش کرمانی به نقل از ایرنا، در گزارش ارائه شده در خصوص “کشف 3 هزارتن نهاده دام و طیور قاچاق در شهرستان سوادکوه” آمده است: پرونده متهمان این پرونده ضمن تفهیم اتهام به جرم اخلال در نظام اقتصادی با صدور قرار وثیقه به میزان ۲۰ میلیارد ریال در حال رسیدگی است.

بر این اساس  در تحقیقات به عمل آمده از اداره صنعت ، معدن و تجارت و اداره جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه ، این اقلام ۷۰درصد از نیازهای واحد های تولیدی مرغ گوشتی در استان بوده که احتکارآن موجب افزایش قیمت سویا و به طبع آن افزایش و گرانی گوشت مرغ شده است.

کشف 3 هزارتن نهاده دام و طیور قاچاق در شهرستان سوادکوه

دریافت نهاده های دامی توسط برخی از تولید کنندگان و فروش آن در بازار آزاد طی چند ماه گذشته یکی از مباحث مهم رسانه ای در بخش صنعت طیور کشور بود.

از آن جایی که بخشی از نهاده های مورد نیاز مرغداری وارداتی است که با ارز دولتی تهیه و توزیع می شود ، تفاوت قیمت ارز دولتی با آزاد سبب می شود تا همواره بازار اینگونه کالاها دارای حاشیه سیاه پررنگی باشد.

طبق اطلاع  فرماندهی انتظامی مازندران ۲۴ شهریور ماه امسال نیز از انباری در شهرستان نوشهر ۲ هزار و ۲۰ تن به ارزش ۱۵۰ میلیارد ریال انواع خوراک دام احتکار شده کشف و ضبط شده بود.

کشف 2 هزار و 20 تن خوراک دام قاچاق در نوشهر

در همن زمینه طبق اعلام رسمی جهاد کشاورزی مازندران  ۲ تن از مدیران این مجموعه که آنها مدیران بخش تولیدات دامی و مرتبط با نهاده‌های دامی هستند اواخر هفته گذشته توسط سازمان اطلاعات سپاه کربلا بازداشت شدند.

مازندران با داشتن بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ واحد مرغداری ، سالانه حدود ۲۰۰ هزار تن گوشت مرغ تولید می کند که معادل حدود ۱۱ درصد از نیاز مصرفی کشور است. بندر امیرآباد بهشهر یکی از مبادی مهم واردات نهاده های دامی به کشور از روسیه و دیگر کشورهای حاشیه دریای خزر است.

مازندران به دلیل شرایط مناسب اقلیمی و سرمایه گذاری های انجام شده طی چند دهه گذشته ، جایگاه مهمی در صنعت طیور کشور دارد به طوری که  ۳۰ درصد جوجه یکروزه کشور در این استان تولید می شود.

درمان بیماری برفک در طیور چگونه است؟

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاعرسانی آرش کرمانی، تغذیه  نادرست و عدم رعایت بهداشت از موارد بروز برفک هستند.

یکی از علل ایجاد برفک در دهان پرنده، مصرف بی رویه آنتی بیوتیک ها توسط پرندگان است که باعث می شود باکتری های غیر مضری که روی بدن پرنده زندگی می کنند از بین بروند و جا برای سایر میکروب ها از جمله قارچ کاندیدا آلبیکنس باز شود.

بنابراین لازم است برای درمان برفک، آنتی بیوتیک ها از غذای پرنده حذف شوند، تجویز نیستاتین می‌تواند به طور موقت و یا دائمی قارچ را درمان کند.

به طور کلی وجود رطوبت باعث رشد قارچ‌ها میشود بنابراین با کاهش رطوبت محیط و در کنار آن ضد عفونی کردن غذای دام و ظرف دان می‌توان به درمان زودتر برفک کمک کرد اما بیماری برفک هم مثل دیگر بیماری‌های قارچی به مدت زمان طولانی تری برای درمان نیاز دارد.

بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments