کشف 125 تن نهاده دام و طیور غیرمجاز در استان خراسان شمالی

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاعرسانی آرش کرمانی به نقل از ایرنا، رضا رحیمی، سرپرست اداره کل دامپزشکی استان خراسان شمالی با اشاره به کشف 125 تن نهاده دام و طیور غیرمجاز در استان خراسان شمالی، اظهار کرد: پرونده های تخلف شامل مواردی چون هزار و ۲۱۹ راس دام سبک و ۸۴ راس دام سنگین غیرمجاز و  ۱۵۶ راس دام سبک قاچاق است.

وی افزود: در این مدت  ۱۲۵ تن نهاده و خوراک غیرمجاز و ۱۹ تن نهاده قاچاق، هزار و ۵۱۰ قلم داروی غیرمجاز و سه هزار و ۹۱۳ قلم داروی قاچاق، ۳۶ تن تخم مرغ، ۴۵ تن شیر خام و ۲۰ تن گوشت سفید و قرمز غیرمجاز کشف شده است.

کشف 125 تن نهاده دام و طیور غیرمجاز در استان خراسان شمالی

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان خراسان شمالی تصریح کرد: امسال بیش از پنج هزار دستگاه خودرو در پست قرنطینه دامی چمن بید کنترل و بازرسی و در این مدت ۳۳ دستگاه خودرو متخلف به دادگاه معرفی شده است.

رحیمی اضافه کرد: در این مدت مجوز بهداشتی و قرنطینه ای برای ۶ هزار و ۷۷۰ راس دام سنگین، ۴۷۸ هزار و ۲۴۱ راس دام سبک و بیش از پنج میلیون و ۷۵۴ هزار قطعه مرغ زنده برای ورود و خروج به استان صادر شده است.

وی ادامه داد: در ۹ ماهه امسال گواهی بهداشتی حمل برای ۲۹ هزار و ۳۰۰ کندوی زنبور عسل، ۴۳ هزار کیلوگرم عسل و ۹۵ هزار و ۸۴۹ جلد پوست انواع دام کشتاری در استان صادر شده است.

صدور مجوز بهداشتی و قرنطینه ای برای ۶ هزار و ۷۷۰ راس دام سنگین

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: امسال  ۵۷ هزار و ۱۴۱ کیلوگرم گوشت گوسفند و بز تازه و منجمد، ۲۲۴ هزار و ۲۱۳ کیلوگرم گوشت گوساله تازه و منجمد و بیش از ۱۶ هزار و ۲۳۱ تن گوشت مرغ تازه و منجمد با مجوزهای بهداشتی به سایر نقاط حمل شده است.

رحیمی افزود: امسال بیش از ۱۵ هزار تن شیر خام با مجوز حمل بهداشتی از استان خارج شده است.

وی یادآور شد: خراسان شمالی قطب دامپروری است و در آن، حدود سه میلیون واحد دامی نگهداری و پرورش داده می شود.

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments