کشف محموله قاچاق 1062 مرغ زنده گوشتی در مهاباد

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی به نقل از ایرنا، سرهنگ محمد توحیدی، فرمانده انتظامی شهرستان مهاباد استان آذربایجان غربی با اشاره به کشف محموله قاچاق 1062 مرغ زنده گوشتی در مهاباد، اظهار کرد: در راستای تداوم اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق طیور، احشام و دام زنده و سلب تحرک از قاچاقچیان، ماموران پلیس در محور مهاباد – ارومیه، به یک دستگاه کامیون مشکوک شده و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو، یک هزار و ۶۲ مرغ زنده گوشتی بدون هرگونه مجوز بهداشتی و حمل به صورت جابجایی خارج از شبکه کشف و ضبط شد.

کشف محموله قاچاق 1062 مرغ زنده گوشتی در مهاباد

فرمانده انتظامی شهرستان مهاباد استان آذربایجان غربی تصریح کرد: در این زمینه یک دستگاه خودرو باری توقیف و یک نفر متهم در ایستگاه بازرسی سه راهی دارلک دستگیر شد.

توحیدی اضافه کرد: ارزش ریالی محموله کشف شده حدود ۱۲۰ میلیون ریال است.

وی ادامه داد: قاچاق طیور، احشام و دام جزء خطوط قرمز ستاد مبارزه با قاچاق کالا در این شهرستان محسوب می‌شود.

قاچاق یک تهدید اقتصادی بزرگ است

فرمانده انتظامی شهرستان مهاباد استان آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: قاچاق برای وضعیت فعلی کشور تهدید اقتصادی بزرگی است.

توحیدی افزود: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک در جابجایی دام‌ها برای قاچاق آن به خارج از کشور را به سامانه ۱۱۰ پلیس اطلاع دهند.

وی یادآور شد: مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت و سه کلانتری در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

بیماری گندیدگی سُم در گوسفند چیست؟

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی، گندیدگى سُم یکی از بیماری‌های تقریبا شایع در گونه‌های دامی نوع گوسفند است و بر اساس تحقیقات دانشمندان علوم دامپزشکی عامل اصلی این بیماری نوعی میکروب هوازی و بدون هاگ است که در میان گوسفندان شایع می‌شود.

در حقیقت این میکروب باعث ناراحتى در سم و لنگش شدید دام شده و به مرور زمان باعث گوشه‌گیری و انزوای شدید حیوان در گله می‌شود.

این میکروب در مکان‌هاى خشک بیش از دو هفته، ظرفیت مقاومت نداشته و در صورتی که آغل مرطوب باشد قادر است تا یک ماه زنده بماند.

بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments