پلمب 190 واحد پرورش دام و طیور به دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی به نقل از ایرنا، سید امید خلیل زاده، مدیر اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی با اشاره به پلمب 190 واحد پرورش دام و طیور به دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی، اظهار کرد: در ۷۹ هزار بازدید صورت گرفته، یک‌هزار و ۱۵۹ مورد غیر بهداشتی از واحدهای عرضه محصولات دامی احصا شده است.

وی افزود: در این بازدید و نظارت‌ها واحدهای متخلف شناسایی شده و به تعداد ۱۹۰ واحد به دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی پلمب شد.

پلمب 190 واحد پرورش دام و طیور به دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی

مدیر اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی تصریح کرد: در راستای کنترل و نظارت بر بهداشت فرآورده های خام دامی و حفظ سلامت شهروندان از مراکز مختلف تولید، توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی بازدید های مستمر انجام می شود.

خلیل زاده اضافه کرد: مراکز بسته بندی انواع گوشت قرمز و سفید، فروشگاه‌های زنجیره ای و سوپر مارکت‌های عرضه کننده گوشت مرغی و تخم مرغ خوراکی، قصابی ها و سایر مراکز بازدید های مستمر انجام می شود.

وی ادامه داد:  یکی از وظایف اصلی دامپزشکی نظارت بر مراحل تولید تا عرضه فرآورده خام دامی است.

نظارت بر مراحل تولید تا عرضه فرآورده دامی، وظیفه دامپزشکی است

مدیر اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: مهیا کردن گوشت با کیفیت و بهداشتی برای مصرف‌کننده در راستای تامین سلامت جامعه از وظایف این نهاد است.

خلیل زاده افزود: اداره‌کل دامپزشکی آذربایجان‌غربی در تمام ایام سال نظارت‌های بهداشتی خود را بر نحوه استصال و عرضه مواد خام دامی در راستای ارتقای بهداشت عمومی جامعه انجام می‌دهد.

مهم‌ترین بیماری‌ها در گونه دامی گوسفند چیست؟

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی، هرساله تعداد زیادی از گله‌های دامی که هزینه زیادی برای رشد و توسعه آنها از سوی فعالان صنعت پرورش دام و طیور انجام شده، بر اثر ابتلا به بیماری‌های مختلف از بین می‌روند و این امر خسارات اقتصادی و مالی فراوانی را برای فعالان این صنعت پیشران در پی دارد.

بر این اساس، مهم‌ترین بیماری‌ها در گونه دامی گوسفند، عبارتند از:

  • گندیدگى سم ((Foot- Rot (pietin)
  • تب برفکى (Foot and Mouth Disease)
  • آبله گوسفند (Sheep pox)
  • شاربن با سیاه‌زخم (Anthrax)
  • آنتروتوکسیمى (Enterotoxemia)
  • بروسلوز

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments