واردات نهاده از کشور آرژانتین و برزیل چند ماه طول می‌کشد

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی به نقل از ایسنا سام مردانی، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه واردات نهاده از کشور آرژانتین و برزیل چند ماه طول می‌کشد، اظهار کرد: در چند ماه اخیر بازار مرغ دچار نوسانات شدیدی از نظر تولید و قیمت شد.

وی افزود: یکی از دلایل عمده کمبود نهاده‌ها ثبت نشدن سفارش برای واردات نهاده توسط وزارت صمت به‌علت کمبود ارز از کشور برزیل و آرژانتین بود.

واردات نهاده از کشور آرژانتین و برزیل چند ماه طول می‌کشد

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: فرآیند واردات نهاده از کشور آرژانتین و برزیل چند ماه طول می‌کشد، بنابراین برای حل مشکل کمبود نهاده به سرعت اقدامات لازم برای واردات از کشور هند انجام شد.

مردانی افزود: اما متاسفانه این نهاده‌ها کیفیت بالایی نداشتند و موجب شد مرغ در مهلت معین به وزن مناسب نرسد و نارضایتی مرغداران را نیز در پی داشت.

وی یادآور شد: مرغداران می‌توانند با مراجعه به سامانه بازارگاه خرید خود را انجام دهند، اگر میزان نیاز مرغداری کمتر از ۱۰ تن باشد، مرغداران از طریق اتحادیه دام و طیور باید خرید خود را انجام دهند.

مرغداران با مراجعه به سامانه بازارگاه خرید خود را انجام دهند

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در حال حاضر نزدیک به ۹۰ درصد نهاده‌های مورد نیاز مرغداران در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

مردانی اضافه کرد: تعداد کمی از مرغداری‌ها به‌علت اینکه اطلاعات آن‌ها در سامانه به‌درستی ثبت نشده بود، نتوانستند نهاده مورد نیاز خود را تامین کنند، با پیگیری‌های صورت گرفته این مشکل حل شده است.

وی ادامه داد: این مسئله در کشور نیز وجود دارد، هم‌اکنون مرغ با قیمت مصوب در استان عرضه می‌شود و در برخی شهرستان‌ها نیز مرغ با قیمتی پایین‌تر از نرخ مصوب عرضه شد و بازار اشباع است.

بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments