هشدار برای استفاده از گوشت شکار یا پرندگان مهاجر آبزی

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی به  نقل از ایرنا، محسن عبدالوند، معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی استان گلستان با اشاره به هشدار برای استفاده از گوشت شکار یا پرندگان مهاجر آبزی، اظهار کرد: کارشناسان دامپزشکی به‌صورت مستمر خلیج گرگان، آب بندان ها، تالاب‌ها و دیگر زیستگاه‌های پرندگان مهاجر آبزی زمستان گذران را با همکاری ماموران حفاظت محیط زیست رصد و پایش می کنند.

وی افزود: در صورت مشاهده تلفات غیرعادی، با انجام نمونه برداری و آزمایش از خطر شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان جلوگیری کنند.

هشدار برای استفاده از گوشت شکار یا پرندگان مهاجر آبزی

معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی استان گلستان تصریح کرد: از مردم میخواهم برای در امان ماندن از این بیماری از شکار یا مصرف گوشت پرندگان مهاجر آبزی خودداری کنند.

عبدالوند اضافه کرد: با جدی گرفتن هشدارهای بهداشتی دامپزشکی توسط متصدیان صنعت پرورش مرغ در استان تاکنون موردی از تلفات غیرعادی یا وقوع این بیماری ویروسی در واحدهای صنعتی گزارش نشده است.

وی ادامه داد: البته لازم است شهروندان گلستان مرغ کشتاری مورد نیاز خود را از مراکز عرضه مجاز تهیه کنند.

مرغ کشتاری مورد نیاز را از مراکز عرضه مجاز تهیه کنید

معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی استان گلستان خاطرنشان کرد: واکسیناسیون و تشدید ضوابط بهداشتی – قرنطینه ای در طیور صنعتی، حصارکشی و مسقف نمودن مکان نگهداری طیور بومی و عدم تماس مستقیم افراد با پرندگان مهاجر آبزی از جمله مهمترین اقدامات پیشگیرانه برای انتشار بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در واحدهای صنعتی و بومی و همچنین پرندگان وحشی مهاجر است.

وی افزود: بیماری آنفلوآنزای پرندگان در جمعیت حیوانات بویژه ماکیان ایجاد می شود و می ‌تواند انسان را آلوده کرده و موجب بیماری شدید با میزان مرگ بالا شود.

عبدالوند یادآور شد: در این استان شمالی علاوه بر فعالیت هزار و ۵۲ واحد با ظرفیت جوجه ریزی ۳۱ میلیون قطعه در سال، یک میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه طیور بومی نیز پرورش داده می شود.

مهم‌ترین انگل‌ها در بره چیست؟

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی، انگل‌هاى داخلى متعددى وجود دارد که سالانه تعداد زیادی از بره‌ها را به خود مبتلا کرده و آنها را به دام مرگ می‌کشاند.

مهم ترین انگل‌‌ها عبارتند از:

  • تنیاى رودهٔ گوسفند
  • انگل‌هاى معدی-ریوى (قزل‌قورت)
  • کپلک(فاسیولا هپاتیکا)

بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments