نگرانی برای تامین نهاده‌های دام و طیور تا پایان سال نداریم

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاعرسانی آرش کرمانی به نقل از ایرنا، محمدمهدی برومندی، معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه نگرانی برای تامین نهاده‌های دام و طیور تا پایان سال نداریم، اظهار کرد: طبق برآوردها نیاز سالانه کشور به جو حدود شش میلیون و ۷۰۰ هزار تن است که امسال سه میلیون و ۹۰۰ هزار تن آن از محل تولید تامین شد و مابقی بایستی از محل واردات تامین می شد.

وی افزود: البته در شش ماهه اول سال به دلیل برداشت جو تولید داخل، واردات این محصول کم بود اما به طور عمده واردات این محصول در شش ماهه دوم سال در حال انجام است.

نگرانی برای تامین نهاده‌های دام و طیور تا پایان سال نداریم

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: تا پایان سال نگرانی برای تامین نهاده های مورد نیاز بخش دام و طیور کشور نداریم.

برومندی اضافه کرد: از ابتدای سال تاکنون یک میلیون و ۴۰۰ هزارتن واردات جو انجام شده است و مابقی آن نیز با تخصیص ارز به کشور وارد می شود.

وی ادامه داد: اکنون مشکلی در تولید تخم مرغ نداریم و این محصول تامین است به طوری که حتی میزان تولید این محصول از گذشته نیز بیشتر است.

مشکلی در تولید تخم مرغ نداریم

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: وظیفه وزارت جهاد کشاورزی تامین حداکثری و عرضه تخم مرغ با نرخ مصوب به مراکز توزیع است، گرانی تخم مرغ در خرده فروشی‌ها در حیطه اختیارات این وزارتخانه نیست و ستاد تنظیم بازار مسئولیت تنظیم بازار را برعهده دارد.

برومندی افزود: شرکت پشتیبانی امور دام هر شانه تخم مرغ را به قیمت ۳۲ هزار تومان در سطح شهر توزیع می‌کند و به طور قطع دخالت این شرکت باعث افزایش قیمت نشده است.

وی یادآور شد: عرضه تخم مرغ باز به صورت شانه دو کیلوگرمی انجام می شود و شرکت تخم مرغ بسته بندی توزیع نمی کند.

درمان بیماری زخم کف پای طیور چگونه است؟

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاعرسانی آرش کرمانی، زخم کف پای مرغ هرچه زودتر درمان شود، مداوای بهتر و سریع‌تری خواهد داشت.

باکتری‌های مختلفی می توانند سبب زخم پای مرغ شوند که مهمترین آنها استافیلوکوکوس اورئوس سودوموناس آئروژینوزا هستند.

درمان با آنتی بیوتیک های مربوطه انجام می‌شود؛ لازم است پای مرغ باندپیچی شود تا هم مانع عفونت بستر شود و هم بستر اگر عفونی باشد با زخم تماس نداشته باشد تا زخم پای مرغ زودتر درمان شود.

گاهی برای درمان به جراحی هم نیاز است که باید توسط دامپزشک انجام شود.

بیشتر بخوانید:

 

 

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments