موردی از آنفلوانزای پرندگان در کرمانشاه مشاهده نشده است

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی به نقل از ایسنا، آذر ولی‌زاده، معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه موردی از آنفلوانزای پرندگان در کرمانشاه مشاهده نشده است،اظهار کرد: پایش وضعیت پرندگان در استان به صورت هفتگی و مستمر انجام می‌شود.

وی افزود: در فصولی از سال که خطر آنفلوآنزای پرندگان وجود دارد، پایش‌ها را نسبت به شرایط عادی چند برابر می‌کنیم.

موردی از آنفلوانزای پرندگان در کرمانشاه مشاهده نشده است

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه تصریح کرد: طی بررسی که از پرندگان سطح استان داشتیم و حتی بررسی تلفات مشکوک حیات وحش که نمونه‌ها را به دامپزشکی دادیم، خوشبختانه تاکنون هیچ موردی از آنفلوآنزای پرندگان در کرمانشاه مشاهده نشده است.

وی ادامه داد: عدم مشاهده این بیماری ممکن است دائمی نباشد.

ولی زاده ادامه داد: به هر حال هم اکنون در سه استان کشور مواردی از آنفلوآنزا مشاهده شده و احتمال ورود آن به سایر استان‌ها نیز بعید نیست.

ممنوعیت ورود افراد به مناطق خاص

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه اظهار کرد: همچنین هنوز ورود پرندگان مهاجر به کرمانشاه آغاز نشده و با ورود این گونه‌ها از اواخر آذرماه به تالاب‌ها و آبگیرهای استان امکان ورود بیماری وجود خواهد داشت.

ولی زاده افزود: در سال گذشته موردی از آنفلوآنزای پرندگان در طیور وحشی استان مشاهده نشده است.

وی یادآور شد: با هدف پیشگیری از بروز هرگونه مشکل، ورود افراد به مناطق تحت مدیریت محیط زیست را ممنوع کردیم.

ولی زاده ادامه داد: از افراد می خواهم به هیچ عنوان نسبت به شکار پرندگان وحشی اقدام نکنند.

مهم‌ترین انواع انگل داخلی در گوسفند چیست؟

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی، گوسفند به عنوان یکی از پرتعداد ترین دام‌های مورد استفاده در روند تولیدات دامی صنعت دام و طیور ایران مثل سایر حیوانات به انگل‌هاى داخلى و خارجى آلوده مختلفی آلوده می‌شود.

این انگل‌ها اغلب اصطلاحا موجب ناراحتی دام در روند زیستی اش می‌شوند.

انگل‌های داخلی در گونه دامی گوسفند به‌خصوص در مواردى که شرایط آب و هوایی براى رشد و فعالیت انگل در مرحله‌اى که انگل مجبور است آن مرحله از زندگى خود را در خارج از بدن حیوان میزبان به‌سر ببرد، مناسب باشد یکى از اصلی ترین مشکلات پرورش گوسفند محسوب می‌شود.

در واقع انگل‌هاى داخلى متعددى وجود دارد که گوسفند به آنها آلوده مى‌شوند و مهم‌ترین آنها عبارتند از: کپلک، تنیاى رودهٔ گوسفند، انگل‌هاى معدی-ریوی (قزل‌قورت).

بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments