مهم‌ترین راه مقابله با آنفلوآنزای فوق حاد، ورود تیم واکنش سریع است

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی به نقل از ایسنا، احسان مکتبی،معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان با بیان اینکه مهم‌ترین راه مقابله با آنفلوآنزای فوق حاد، ورود تیم واکنش سریع است، اظهار کرد: مهم‌ترین و مؤثرترین راه مقابله با بیماری آنفلوانزای حاد پرندگان، ورود تیم واکنش سریع در زمان طلایی اولیه جهت کنترل و امحاء طیور است.

وی افزود: بر این اساس، از مردم و به‌ویژه مرغداران می‌خواهیم در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را به فرمانداری‌ها و یا دامپزشکی شهرستان‌ها گزارش دهند.

مهم‌ترین راه مقابله با آنفلوآنزای فوق حاد، ورود تیم واکنش سریع است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان از فرارسیدن فصل شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و  درگیری کشورهای همسایه با این بیماری و شرایط انتقال سریع آن از حیوان به انسان خبر داد.

وی بر مراقبت و پایش مستمر دستگاه‌های اجرایی ذیربط و در رأس آنها فرمانداری‌های سراسر استان از تالاب‌ها، مرغداری‌ها و محل‌های تجمع و نگهداری طیور زنده تأکید کرد.

مکتبی در این جلسه از اداره کل دامپزشکی استان خواست جهت موفقیت در انجام اقدامات پیشگیرانه، به‌صورت جدی از ظرفیت رسانه‌ها و فضای مجازی استفاده کنند.

پیشگیری از بیماری گامبورو در طیور چگونه است؟

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی، تحقیقات دانشمندان نشان میدهد از جمله راه های پیشگیری از ابتلای طیور به بیماری گامبورو حفظ بهداشت اماکن نگهداری از طیور و نیز رعایت بهداشت توسط کارکنان بسترهای پرورش است تا از ورود ویروس به این مکان ها ممانعت شود.

البته امروزه برای پیشگیری از بسیاری از بیماری های طیور، واکسن مربوطه وجود دارد.

بر این اساس مهم ترین راه پیش گیری از گامبورو یا بورس عفونی، واکسیناسیون است.

جوجه های تازه متولد شده تا حدود دو تا سه هفته پس از تولد هنوز ایمنی مادری دارند بنابراین این دو سه هفته بهترین زمان واکسیناسیون است.

بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments