منابع غذایی حائز اهمیت در تغذیه مرغ تخمگذار

در تغذیه مرغ تخمگذار باید از رژیم غذایی خاصی استفاده کرد که مناسب آنها باشد. تغذیه مرغ تخمگذار چیست؟ تغذیه ای است که مرغ ها برای تولید منظم تخم مرغ و تولید تخم هایی که دارای پوسته های محکم هستند، به رژیم غذایی خاصی احتیاج دارند.

در تغذیه مرغ تخمگذار چه عواملی دخالت دارند؟

  1. در زمان مناسب کلسیم را به تغذیه مرغ تخمگذار اضافه کنید. بعد از گذشت حدود 20 هفته، باید مقدار کلسیم مصرفی مرغ های تخمگذار خود را بالا ببرید. مرغ تخمگذار در خوراک خود به 2.5 تا 3/5 درصد کلسیم احتیاج دارد که این بالاتر از سایر مرغ ها است. کلسیم به تأمین مواد مغذی مناسب برای حمایت از تخم های سالم کمک می کند. کلسیم را به طور جداگانه به خوراک مرغ ها اضافه نمایید تا بتوانند آن را با سرعت بیشتری مصرف کنند. تغذیه مرغ تخمگذار پوسته صدف و پوسته تخم مرغ از کلسیم خوبی برخوردار هستند. به شرطی که پوسته تخم مرغ را پس از تمیز کردن و پخته شدن در اختیار مرغ قرار دهید.
  2. به مرغ های خود اجازه دهید تا در فضای باز باغچه پرسه بزنند. در اینصورت مرغ های تخمگذار قادر به تکمیل رژیم غذایی خود با انواع حشرات، انواع میوه ها، دانه ها و غلات هستند. این نه تنها به آنها در تأمین مواد مغذی برای تولید تخم مرغ سالم کمک می کند، بلکه باعث بهبود طعم و مزه تخم مرغ ها نیز می شود. علاوه بر این، مرغ های شادتری خواهید داشت و حتی می توانید تخم های آنها را با پول بیشتری بفروشید.
  3. مقدار مناسب پروتئین در تغذیه مرغ تخمگذار را حفظ کنید. مرغ های تخمگذار در مقایسه با مرغ های گوشتی به پروتئین زیادی نیاز ندارند. مقدار پروتئین لازم در رژیم غذایی مرغ های تخمگذار 16٪ یا کمتر و در مرغ های گوشتی 24-20 درصد می باشد. در نتیجه نسبت به نوع خوراکی که خریداری می کنید و مرغ های شما چه مصرف می کنند، هوشیار باشید.

منابع غذایی حائز اهمیت در تغذیه مرغ تخمگذار

اهمیت استفاده از مقدار کلسیم و پروتئین کافی

استفاده از ترکیب غذایی مخلوط

– ترکیبی از مواد غذایی مختلف را استفاده نمایید. ترکیب غذایی، خوراکی هایی است که از طریق مواد مغذی مورد نیاز مرغ های تخم گذار، برای تولید تخم های سالم است. اگر زمان زیادی را برای نظارت بر تغذیه مرغ تخمگذار ندارید، خرید این ترکیب غذایی از پیش مخلوط را می توانید تهیه کنید. لذا، از میزان پروتئین (16٪ یا کمتر) و میزان کلسیم (2.5٪ تا 3.5٪) اطمینان حاصل کنید. تغذیه مرغ تخمگذار معمولی، روزانه یک چهارم پوند (11/0 کیلوگرم) است.

حتما بخوانید : بلدرچین گوشتی

برخی از غذاها به جای کمک، به تولید تخم مرغ مقوی آسیب می رسانند. به عنوان مثال، در تغذیه مرغ تخمگذار از آووکادو، شکلات، مرکبات و ساقه های گوجه فرنگی خودداری کنید. این ها باعث مسمومیت در مرغ ها می شوند. در مقابل مواد غذایی مانند سیب زمینی، حبوبات و حتی نان خوب است. همچنین از غذاهایی با طعم های مانند سیر و پیاز خودداری کنید، زیرا تخم مرغ ها ممکن است این طعم ها را داشته باشند.

– بعضی اوقات کرم های خاکی هم وعده های غذایی مفیدی در تغذیه مرغ تخمگذار می باشند. کرم های کوچک پروتئین و سایر مواد مغذی زیادی را در اختیار مرغ ها قرار می دهند. در نتیجه، شما باید کرم های غذایی را فقط به عنوان درمانی برای مرغ های خود در نظر بگیرید. در حالی که ممکن است توجه داشته باشید که تغذیه بیش از حد آنها می تواند با بالا بردن سطح پروتئین آنها تخم مرغ شما را به خطر اندازد. اگر مرغ های شما در محیط باغچه قرار می گیرند، استفاده از کرم های غذایی ضروری نیستند، زیرا آنها می توانند کرم ها و حشرات دیگر را پیدا کنند. حتی می توانید خودتان کرم ها را به جای خرید از فروشگاه کشاورزی، در محیط باغچه تولید نمایید.

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments