مشکلات در تامین نهاده‌های دام و طیور تا حد زیادی برطرف شده است

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع رسانی آرش کرمانی به نقل از ایرنا، اعظم ناصری، رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان دیلم استان بوشهر با بیان اینکه مشکلات در تامین نهاده‌های دام و طیور تا حد زیادی برطرف شده است، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون انواع نهاده شامل ۱۰۰ تن ذرت، ۵۰۰ تن سبوس گندم، ۵۰۰ تن جو بین دامداران و یکهزارو ۶۰۰ تن ذرت و ۸۵۰ تن سویا  بین مرغداری‌های این شهرستان به قیمت مصوب دولتی توسط عاملان، اتحادیه و شرکت تعاونی دامداران توزیع شده‌است.

وی افزود: با پیگیری‌های مستمر و تلاش مسئولان ستادی و ملی، مشکلات و کمبودهایی که در تامین نهاده‌های دامی وجود داشت، تا حد زیادی برطرف شده‌است.

مشکلات در تامین نهاده‌های دام و طیور تا حد زیادی برطرف شده است

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان دیلم استان بوشهر تصریح کرد: باتوجه به اینکه عملیات پلاک کوبی و ثبت اطلاعات واحدهای دامپروری و دامداری در سامانه جامع هویت گذاری دام الزامی و مبنا و معیار تخصیص انواع نهاده‌ها است، آنان در اسرع وقت به شرکت‌های مجری طرح در شهرستان مراجعه کنند.

ناصری اضافه کرد: از ابتدای دی ماه امسال، ۴۰ تن کنسانتره دام شیری و پرواری به شهرستان گناوه اختصاص یافته که سهمیه هر دامدار در حال توزیع است.

وی ادامه داد: افزایش قابلیت هضم و جذب دان، از بین رفتن باکتری و تخم انگل‌ها در اثر حرارت و فشار، جلوگیری از اتلاف و ریخت و پاش دان، توزین یکسان ریز مغذی‌ها، کاهش ضریب تبدیل غذایی، حذف خطای کارگری در هنگام تولید کنسانتره در بین دامداری‌ها، نیاز نداشتن به میکس ریز مغذی‌ها در هنگام تولید و مشکلات انبارداری، فرمولاسیون دقیق بر حسب نیازهای دام با هر میزان تولید، کاهش هزینه‌های تولید به واسطه کاهش هزینه‌های حمل و نقل، انبار داری و کارگری از مزایای آن است.

سهمیه هر دامدار در حال توزیع است

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان دیلم استان بوشهر خاطرنشان کرد: هفت واحد مرغداری، ۲ واحد پرواربندی و یک واحد تولید خوراک آبزیان صنعتی و ۲۰۰ واحد سنتی دامی در این شهرستان وجود دارد که فعال هستند.

ناصری افزود: این شهرستان دارای ۳۵ هزار راس دام سبک و ۱۲۰۰ راس سنگین است.

بیماری برونشیت در طیور چیست؟

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی، رعایت سلامت و نکات بهداشتی در امر تولید و پرورش پرندگان به ویژه  پرندگانی که مصرف گوشتی دارند، بسیار حائز اهمیت می باشد.

بر این اساس بیماری برونشیت یکی از بیماری های شیوع در بین پرندگان می باشد که سیستم تنفسی و دستگاه تناسلی پرنده را آلوده و تحت تأثیر قرار می دهد.

قابل ذکر است به دلیل مستعد بودن ویروس عامل بیماری برونشیت در تغییرات ژنتیکی و آنتی ژنی، متاسفانه این بیماری در بین گله های پرورش طیور ایرانی نیز بارها گزارش شده است.

این بیماری به دلیل هزینه های درمان و حذف لاشه از گله، خسارت هایی روی دست تولید کنندگان و پرورش دهندگان داخلی گذاشته است.

بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments