مردم از خرید مرغ غیرمجاز خودداری کنند

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاعرسانی آرش کرمانی به نقل از ایسنا، غلامرضا توکلی، مدیر اداره کل دامپزشکی استان البرز با بیان اینکه مردم از خرید مرغ غیرمجاز خودداری کنند، اظهار کرد: تاکنون موردی از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در مرغداری‌های صنعتی استان مشاهده نشده است.

وی افزود: با توجه به اینکه این بیماری ویروسی بین طیور و انسان مشترک است، از مردم درخواست می‌شود صرفاً مرغی خریداری کنند که دارای لیبل و برچسب دامپزشکی است و از خرید مرغ غیرمجاز خودداری کنند.

مردم از خرید مرغ غیرمجاز خودداری کنند

مدیر اداره کل دامپزشکی استان البرز تصریح کرد: شهروندان در صورت مشاهده فروش غیرمجاز مرغ نیز باید موضوع را به نزدیک ترین شبکه دامپزشکی اطلاع دهند تا با متخلفین برخورد شود.

توکلی اضافه کرد: برای پیشگیری از ابتلای احتمالی به این بیماری، از شهروندان درخواست می‌شود تخم مرغ را به صورت کامل بپزند و از مصرف آن به صورت عسلی و نیم پخته خودداری و مرغ را هم قبل از مصرف به طور کامل بپزند.

وی ادامه داد: در تمام کشتارگاه‌های طیور استان کارشناسان فنی دامپزشکی و ناظر شرعی حضور دارند و نظارت بر طیوری که در چرخه ذبح قرار دارند، با دقت کامل انجام می‌شود.

نظارت بر ذبح با دقت کامل انجام می‌شود

مدیر اداره کل دامپزشکی استان البرز خاطرنشان کرد: علاوه بر این، با توجه به اینکه خودروهای حمل مرغ در مرغداری‌ها تردد دارند، شست و شو و ضدعفونی کردن آنها به صورت مستمر انجام می‌شود تا از انتقال احتمالی ویروس جلوگیری شود.

توکلی افزود: مردم اگر در محل زندگی خود مرغ نگه می‌دارند، در صورت مشاهده تغییر در مصرف دان و همچنین تلفات غیر عادی در بین آنها، موضوع را به نزدیک ترین شبکه دامپزشکی اطلاع دهند.

عامل کریزای عفونی در طیور چیست؟

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاعرسانی آرش کرمانی، عامل این بیماری باکتری هموفیلوس پاراگالیناروم است که گرم منفی و بی تحرک است.

در حقیقت این باکتری بین پرندگان براحتی سرایت می کند ولی در بیرون از بدن طیور بیش از 5 تا 6 ساعت نمی تواند زنده بماند.

بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments