مرجع صدور پروانه‌های مرتبط با پرورش دام کیست؟

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی به نقل از ایرنا، عباس خرمی، رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم در پاسخ به اینکه مرجع صدور پروانه‌های مرتبط با پرورش دام کیست،اظهار کرد:سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مرجع صدور پروانه‌های مرتبط با پرورش دام است.

وی افزود: با اجرای دستورالعمل‌ها و جمع‌آوری اطلاعات دقیق جمعیت دام استان بسیاری از مسائل و مشکلات در خصوص توزیع نهاده‌های دامی مرتفع می‌شود و گام موثری در جهت برنامه ریزی‌های اصولی‌تر در بخش دام و طیور و خدمت رسانی بهتر به بهره برداران این حوزه صورت می‌گیرد.

مرجع صدور پروانه‌های مرتبط با پرورش دام کیست؟

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم خاطرنشان ساخت: درهمین راستا بر اساس راهبرد ابلاغ شده، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، عهده‌دار مسئولیت جمع‌آوری و شناسایی جمعیت دام و طیور در سراسر کشور و از جمله استان قم شده که این مساله از اهمیت فراوانی برای کمک به حل مسائل و مشکلات بخش دام و طیور برخوردار است.

خرمی اضافه کرد: با توجه به اهمیت و ضرورت تهیه اطلاعات دقیق و به‌روز برای برنامه ریزی توزیع نهاده‌های خوراک دام و طیور در سطح کشور و استان، دستورالعمل جمع آوری و شناسایی اطلاعات دام و طیور توسط وزارت جهاد کشاورزی ابلاغ شد.

وی ادامه داد: بر اساس این ابلاغیه تخصیص نهاده‌های یارانه‌ای برای واحدهای دام و طیور صنعتی، دام های پلاک کوبی شده و ثبت شده در سامانه مربوطه است.

سازمان نظام مهندسی به عنوان مدیر فرایند پلاک کوبی دام معین شده است

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم تصریح کرد: بر اساس دستورالعمل مذکور، سازمان نظام مهندسی کشاورزی ومنابع طبیعی به عنوان مدیرفرایند پلاک کوبی معین شده و پیگیری‌های لازم را برای تسریع در اجرای امور در دست اقدام دارد.

خرمی افزود: نزدیک به ۱۴ هزار نفر در بخش کشاورزی قم فعالیت می‌کنند که در این میان بیش از یک هزار نفر خانم هستند.

وی یادآور شد: بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی ۴۵ درصد اشتغال روستائیان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده است.

بیماری بروسلوز چیست؟

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی، بیماری بروسلوز یکی از مهم‌ترین و شایع ترین بیماری‌های مشترک در میان انسان‌ها و حیوانات به خصوص دام سبک یا سنگین است.

مراجع علمی دامپزشکی در این باره معتقدند؛ میزان شیوع و شدت تب مالت در هنگام بیماری انسان‌ها، ارتباط مستقیمی با ابتلای دام‌ها به این بیماری دارد و به همین دلیل کنترل این بیماری برای جلوگیری از خسارت‌های اقتصادی و مخاطرات بهداشتی احتمالی که امکان اپیدمی شدن را دارند یکی از مهم‌ترین وظایف دستگاه‌های کنترل بهداشت در هر کشور است.

دانشمندان در مقالات خود بر نقش ارتباط انسان با حیواناتی از جمله بز، گوسفند، گاو، شتر، خوک و سگ در ابتلای انسان به بیماری بروسلوز تاکید کرده اند و این در حالی است که ابتلا به این بیماری در نظام اجتماعی انسانی تا حد زیادی نادر به حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments