قرقاول نژاد مسی + [ انواع گونه ها، ویژگی های ظاهری، تغذیه و تولید مثل ]

در این مطلب از سایت آرش کرمانی قصد داریم شما را با یکی از نژادهای معروف قرقاول آشنا کنیم. قرقاول نژاد مسی یکی از گونه های معروف و زیبای قرقاول است که در جنگل زندگی می کند. البته این پرنده زمانی جنگل را به عنوان محل زندگی خود انتخاب می ‌کند که اکثر درختان جنگل از جنس درختان پهن برگ باشد. قرقاول نژاد مسی قرقاول های دم‌ دراز به شمار می‌رود. اگر بخواهیم قرقاول ها را به گونه ‌های مختلف دسته بندی کنیم قطعاً قرقاول نژاد مسی جز مهمترین آنها می باشد. در کشور عزیز ما ایران نیز این نژاد را با نام های مختلفی چون قرقاول مسی و قرقاول سیمین می شناسند. کارشناسان معتقدند نام سیمین برگرفته از نام مسی می باشد.

 اگر مایلید با این گونه از قرقاول بیشتر آشنا شوید با ما تا انتهای مطلب همراه باشید. ما در این مطلب شما را با گونه های مختلف قرقاول مسی، خصوصیات ظاهری، غذای آن، محیط نگهداری و تولید مثل این پرنده آشنا خواهیم کرد. مطالعه این مطلب به 8 دقیقه زمان نیاز دارد.

انواع گونه های قرقاول نژاد مسی

scintillans

soemmeringii

intermedius

  Soemmering

iljimae

ویژگی های ظاهری قرقاول مسی

قرقاول نژاد مسی مانند تمام موجودات دنیا از دو جنس نر و ماده تشکیل شده است. جنس نر نسبت به جنس ماده از جثه بزرگتری برخوردار می باشد. یکی دیگر از خصوصیات ظاهری جنس نر نسبت به جنس ماده بلند بودن دم است. به طور میانگین اندازه قرارهای مسی نر چیزی حدود ۸۶ تا ۱۳۷ سانتی متر است و اندازه قرقاول مسی ماده نیز ۵۰ تا ۵۵ سانتیمتر.

 از دیگر خصوصیات ظاهری قرقاولهای مسی نر و ماده می توان به پررنگ بودن رنگ بدن قرقاول مسی به نسبت به قرقاول مسی ماده اشاره کرد. معمولاً پرهای جنس نر به رنگ قهوه ای مایل به قرمز بوده و با توجه به تابش مستقیم آفتاب درخشندگی بیشتری نسبت به ماده دارد. وجود نوار سفید در برخی از نقاط بدن جنس ماده نیز تفاوت های ظاهری بین این دو ایجاد کرده است.

ویژگی ظاهری قرقاول مسی
ویژگی ظاهری قرقاول مسی

غذای قرقاول مسی

قرقاول مسی جز پرندگانی است که در تهیه غذای آن به مشکل بر نخواهد خورد. معمولاً این پرنده هر چیزی که در اطرافش وجود داشته باشد را تناول می کند. گیاهان جنگل، کرم خاکی، انواع حشرات و میوه ها می توانند غذای لذیذی برای پرنده بشمار برود. همچنین این پرندگان می ‌توانند از میوه و سبزیجات تازه و انواع غلات به عنوان غذای خود استفاده نمایند.

محل زندگی قرقاول نژاد مسی

قرقاول نژاد مسی یکی از پرندگان بسیار معروف کشور ژاپن به شمار می رود. معمولاً ژاپنی ها این پرنده را در جزایر  هونشو، کیوشو و شیکوکو بیشتر از سایر نقاط این کشور می بیند. همانطور که در ابتدای مطلب گفته شد این پرندگان معمولا در مناطق کوهستانی و جنگل هایی که دارای درختان پهن برگ باشد، زندگی می کند. این جزیره ها در ژاپن تمام خصوصیات و ویژگی های یک محل زندگی راحت و ایده آل را برای قرقاول مسی دارد.

قرقاول مسی
قرقاول مسی

بیشتر بخوانید: مقایسه پرورش قرقاول با پرورش مرغ

ویژگی های محل زندگی قرقاول نژاد مسی

محل زندگی این قرقاول باید توری شکل و مسقف باشد. برای تهیه بستری راحت می توانید از کاه و خاک دستی برای پرورش این پرنده استفاده نمود. توجه داشته باشید بستری که برای پرورش این پرنده انتخاب می کنید باید به دور از رطوبت و عایق سرما باشد. از جمله نکاتی که در محل نگهداری قرقاول مسی باید رعایت شود تزیین اطراف این پرنده با درختان پهن برگ است.

هر چقدر محل مورد نظر به جنگل های پهن برگ و منطقه کوهستانی شبیه تر باشد، این پرنده احساس راحتی بیشتری خواهد کرد. با توجه به جثه ای که قرقاول مسی دارد، باید فضای نگهداری آن وسیع باشد. در صورتی که فضای نگهداری آن کوچک باشد، این پرنده احساس ناامنی می کند. توصیه می‌کنیم این پرنده را در فضاهای بزرگ و با ارتفاع بلند پرورش دهید.

تولید مثل قرقاول نژاد مسی

معمولا یک سال باید از زندگی قرقاول نژاد مسی بگذرد تا به سن بلوغ برسد. شروع تولید مثل این پرنده زیبا و مفید با شروع فصل های گرم یکی است. با شروع فصل گرما قرقاول نر با حرکت نمایشی و عاشقانه سعی دارد تا نظر به قرقاول مسی ماده را به خود جلب کند. بعد از رضایت جنس ماده توسط جنس نر جفت گیری انجام می شود. بعد از جفت گیری معمولاً جنس ماده ۶ الی ۱۳ تخم می گذارد. برای تبدیل شدن تخم به جوجه معمولاً ۲۵ روز طول می کشد.

اگر قصد پرورش قرقاول های نژاد مسی را دارید به این نکته نیز توجه کنید، نژاد نر در هنگام جفتگیری نسبت به جنس ماده رفتار بسیار خشنی دارد. برای این که هنگام جفت گیری دچار تلفات نشوید به ازای هر یک نر یک ماده در نظر بگیرید. فضای زندگی آنها را با شاخ و برگ درختان طبیعی تزئین کنید تا جنس ماده به راحتی بتوانند در آن مخفی شود و عمل جفت‌گیری به درستی به پایان برسد.

نژاد مسی
نژاد مسی

شما برای ما از قرقاول نژاد مسی بنویسید

در این مطلب از سایت آرش کرمانی شما را با قرقاول نژاد مسی، محل پرورش نگهداری، تولید مثل و ویژگی های محل زندگی این پرنده آشنا کردیم. چنانچه در این زمینه تجربیات مفیدی دارید آن را از طریق قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. همچنین می توانید از این طریق سوالات خود درباره قرقاول مسی را از پشتیبانی سایت آرش کرمانی بپرسید. پشتیبان آرش کرمانی در اثر وقت به سوالات شما به صورت جامع پاسخ خواهند داد.

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments