قاچاق طیور 2میلیارد و 400 میلیون ریالی کشف شد

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی به نقل از ایسنا، سردار نورعلی یاری، فرمانده ستاد فرماندهی انتظامی استان ایلام با بیان اینکه قاچاق طیور 2میلیارد و 400 میلیون ریالی کشف شد،اظهار داشت: روز گذشته ماموران پاسگاه انتظامی هندمینی شهرستان بدره در راستای اجرای طرح مبارزه با کالای قاچاق در مسیر های مواصلاتی شهرستان، حین کنترل خودروهای عبوری ۳ دستگاه کامیون و یک دستگاه وانت نیسان حامل بار مرغ زنده را متوقف کردند.

وی افزود: بر این اساس مقدار ۹ تن و ۶۰۰ کیلوگرم مرغ زنده فاقد مجوز قانونی کشف کردند.

قاچاق طیور 2میلیارد و 400 میلیون ریالی کشف شد

فرمانده ستاد فرماندهی انتظامی استان ایلام تصریح کرد: در این راستا ۴ نفر دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

یاری اضافه کرد: کارشناسان ارزش ریالی این محموله مرغ زنده قاچاق را ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال تعیین کردند.

وی ادامه داد: از ابتدای سال تا کنون بیش ۶۷ تن مرغ قاچاق به ارزش ۱۴ میلیارد ریال در سطح استان کشف شده است.

توزیع مرغ‌های کشف شده در بازار ایلام

فرمانده ستاد فرماندهی انتظامی استان ایلام خاطرنشان کرد: پس از هماهنگی با مرجع قضائی، طیور کشف شده جهت توزیع در بازار تحویل مراجع ذیربط شد.

یاری افزود: اثر گزاری قاچاق در افزایش قیمت این کالای مورد نیاز مردم در چند ماهه اخیر غیرقابل انکار است.

وی یادآور شد: از مردم خواهش میکنم با گزارش به موقع اخبار در خصوص قاچاق کالا و ارز، خصوصا مایحتاج ضروری مردم، پلیس را در برخورد قاطع و قانونی و به موقع با افراد سود جو همراهی کنند.

کنترل بیماری یون در دام چه راهکارهایی دارد؟

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی، بهترین راهکار برای مبارزه با بیماری یون از سوی فعالان صنعت پرورش دام و طیور داشتن یک نقشه و اجرای آن بعنوان یک کار روتین در گله می باشد.

بیشتر دانستن و بحث در خصوص نکات کنترلی با یک دامپزشک نقطه خوبی جهت آغاز است سه اصل کلیدی جهت پیشگیری و کنترل بیماری یون وجود دارد :

  • عدم ورود حیوانات آلوده به گله
  • مقررات مدیریت کنترل ریسک فاکتورها
  • تشخیص حیوانات بیمار

تولیدکنندگان می بایست کمیته ای جهت کنترل بیماری یون تشکیل دهند و نقشه ها و برنامه های متناوبی جهت اهداف آینده تدوین نمایند.

بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments