فعالیت 35 واحد مرغداری در شهرستان خاش

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی به نقل از ایرنا، صاحب گل صالحی، فرماندار شهرستان خاش استان سیستان و بلوچستان با اشاره به فعالیت 35 واحد مرغداری در شهرستان خاش، اظهار کرد: یکی از وظایف ستاد تنظیم بازار، رصد و پایش بازار و حساسیت داشتن بر روی توزیع کالاهای اساسی مانند مرغ، روغن و برنج  است.

وی افزود: در واحدهای تولیدی خاش می‌بایست برنامه‌ریزی شود تا محصولات تولیدی شهرستان با قیمت مناسب و با اولویت در مکان‌های مشخص بین شهروندان توزیع شود.

فعالیت 35 واحد مرغداری در شهرستان خاش

فرماندار شهرستان خاش استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد:  با توجه به ظرفیت ٣۵ واحد مرغداری شهرستان و شروع تولید مرغ آنها، قیمت مصوب مرغ زنده در شهر کیلویی ١٨ هزار تومان است.

گل صالحی اضافه کرد: برنامه ریزی لازم جهت راه اندازی کشتارگاه طیور شهرستان خاش انجام شود.

وی ادامه داد: استفاده از مرغ کشتار روز که بر اساس موازین شرعی و بهداشتی انجام می‌گیرد نهادینه و نظارت و بازرسی مستمر جهت رعایت قیمت‌ها از سوی دستگاه‌های متولی انجام شود.

بیماری آبله گوسفند یا Sheep pox چیست؟

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی، اطلاعات ارائه شده از سوی مراجع استاندارد در حوزه علوم دامپزشکی نشان می‌دهد، عامل اصلی این بیماری، ویروس خطرناکی است که توانایی زیادی برای مقاومت در برابر خشکی دارد.

بر این اساس شواهد نشان می‌دهد این ویروس در آغل‌هاى آلوده تا مدت ۶ ماه و در مراتع در بازه زمانی ۲ ماه قدرت بیماری‌زایی خود را حفظ کرده و قادر به وارد کردن ضربه اقتصادی به فعال صنعت پرورش دام و طیور است.

قابل ذکر است، گونه های دامی جوان تر گوسفندان نسبت به این بیماری حساس تر بوده و ابتلا به این ویروس برای آنها سخت تر خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments