عملیات واکسیناسیون دام تا پایان سال ادامه خواهد یافت

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی به نقل از ایرنا، امید حاج محمدی، مدیر اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه عملیات واکسیناسیون دام تا پایان سال ادامه خواهد یافت ،اظهار کرد: این دام ها علیه بیماری آبله دام سبک، بروسلوز دام سبک و سنگین، شاربن دام سبک و سنگین، هاری، لمپی اسکین دام سنگین و PPR (طاعون نشخوارکنندگان کوچک)دام سبک واکسینه شدند.

وی افزود: در این مدت همچنین بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار راس علیه بیماری های غیراستراتژیک شامل اکتیما دام سبک، آگالاکسی دام سبک، آنتروتوکسمی دام سبک، تیلریوز دام سنگین، شاربن علامتی دام سنگین و قانقاریای عفونی کبد دام سبک واکسیناسون شدند.

عملیات واکسیناسیون دام تا پایان سال ادامه خواهد یافت

مدیر اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: یکی از وظایف حاکمیتی در دامپزشکی حفظ سرمایه های دامی و جلوگیری از انتقال بیماری از دام به انسان می باشد که با عملیات دوره ای واکسیناسیون دام‌ها در طی ۱۲ ماه سال محقق می شود و این عملیات تا پایان سال ادامه خواهد یافت.

حاج محمدی اضافه کرد: در این استان بیش از چهار میلیون و ۶۵۰ واحد دامی و بیش از یک هزار و ۳۳۳ واحد دامپروری صنعتی شامل ۷۰۰ واحد مرغداری گوشتی صنعتی، ۱۷۶ واحد گاوداری شیری، ۱۸۱ واحد پرواربندی گوساله و ۲۱۹ واحد پرواربندی بره فعال است.

وی ادامه داد: در این استان همچنین ۲۴ واحد مرغداری تخمگذار، ۱۳ واحد پرورش بوقلمون صنعتی، ۹ واحد مرغ مادرگوشتی، چهار واحد جوجه کشی، ۲ واحد مرکز پرندگان زینتی، پنج واحد پرورش شترمرغ و بیش از ۳۰۹ هزار کلنی زنبور عسل و سایر واحدهای بخش روستایی و عشایری وجود دارد.

تولید سالانه 451 هزار تن محصولات دامی

مدیر اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه یادآور شد: در استان کرمانشاه سالانه بیش از ۴۵۱ هزار تن انواع محصولات دامی شامل ۳۳۶ هزار تن شیرخام، ۳۶ هزار و ۳۰۰ تن گوشت قرمز، ۶۳ هزار و ۸۰۰ تن گوشت طیور، ۱۱ هزار و ۱۰۰ تن تخم مرغ و چهار هزار و ۸۳ تن عسل تولید می شود.

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی، پیشرفت و رشد علم در صنعت پرورش دام و طیور همواره نشان داده که داشتن حیواناتی سالم و سرحال برای کسب درآمد و تامین نیاز جامعه هدف، امری اتفاقی نیست و پرورش و رشد دام و طیور نیازمند صرف زمان و توجهات ویژه است.

بسیاری از دانشمندان بر این باور اند که اولین گام برای حفظ سلامت حیوانات، واکسیناسیون آن ها می باشد که به کمک آن می توان حیوانات  را در برابر بیماری های مختلف، محافظت نمود.

بر این اساس به منظور محافظت از دام و طیور پرورش دهندگان در برابر بیماری ها، حتما باید واکسیناسیون، به درستی مدیریت شود.

بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments