علت قاچاق دام در مرز عراق، تفاوت قیمت دام است

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی به نقل از ایرنا، حسن پیرکرمی، معاون سیاسی، اجتماعی فرمانداری ویژه شهرشتان سرپل‌ذهاب با بیان اینکه علت قاچاق دام در مرز عراق، تفاوت قیمت دام است ،اظهار کرد: قاچاقچیان قصد خارج کردن این تعداد دام به عراق را داشتند.

وی افزود: خوشبختانه این افراد توسط نیروهای مرزبانی دستگیر شدند.

علت قاچاق دام در مرز عراق، تفاوت قیمت دام است

معاون سیاسی، اجتماعی فرمانداری ویژه شهرشتان سرپل‌ذهاب تصریح کرد: این دام ها از نوع نر و پرواری هستند که با هوشیاری نیروهای هنگ مرزی قاچاقچیان موفق به خارج کردن آن‌ها از کشور نشدند.

پیرکرمی اضافه کرد: در این رابطه یک نفر هم دستگیر شده است و در حال طی کردن مراحل قضائی است.

وی ادامه داد: این میزان دام قاچاق در منطقه بیشگان کشف و در این رابطه نیز پرونده قضایی برای متهم تشکیل و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی شهرستان ارسال شد.

تشکیل پرونده و ارجاع متهم به مراجع قضائی

معاون سیاسی، اجتماعی فرمانداری ویژه شهرشتان سرپل‌ذهاب خاطرنشان کرد: قاچاق دام در مناطق مرزی به کشور عراق به دلیل تفاوت قیمت از سوی افراد سودجو دنبال می شود.

پیرکرمی افزود: این امر ضرر و زیان بسیاری برای اقتصاد کشور دارد از این رو مرزداران کشور با این پدیده مخرب اقتصادی به شدت برخورد خواهند کرد.

وی یادآور شد: شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار تن جمعیت و ۴۸ کیلومتر مرز با عراق دارد.

علائم بالینی بیماری یون چه زمانی رخ می‌دهد؟

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی، علائم بالینی این بیماری در گاوها بطور تیپیک تا زمان بلوغ رخ نمی دهد و  گوساله‌هایی که در سن پایین به‌وسیله یک دز بالا از ارگانیزم مربوط به این بیماری آلوده می شوند، دست کم پس از سن دو سالگی علائم بیماری را در بدن خود نشان می‌دهند.

در واقع تحقیقات استاندارد در بستر علم دامپزشکی نشان می‌دهد همه علائم بالینی مرتبط با این بیماری و رخدادهای آن در بدن گونه‌های دامی در سن 2 سالگی و پس از آن رخ می‌دهد.

البته در برخی موادر ممکن است حیوانات جوان تر به این بیماری مبتلا شوند و علت اصلی آن رشد عفونت در گله به دلیل وسعت آن است.

بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments