علائمی از وجود آنفلوآنزای فوق حاد طیور در ایرانشهر مشاهده نشده است

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاعرسانی آرش کرمانی به نقل از ایرنا، محمد انور هاشمزهی، رئیس اداره محیط زیست شهرستان ایرانشهر استان جنوب سیستان و بلوچستان با بیان اینکه علائمی از وجود آنفلوآنزای فوق حاد طیور در ایرانشهر مشاهده نشده است، اظهار کرد: کارشناسان و محیط‌بان‌های سازمان محیط زیست ایرانشهر با همکاری مرکز بهداشت و دامپزشکی به پایش رودخانه‌های دائمی، آبگیرها و سدهای این شهرستان که هر ساله در فصول پاییز و زمستان مامن و میزبان پرندگان مهاجر است اقدام کردند.

وی افزود: انجام اقدامات پیشگیرانه، پایش و نظارت بر زیستگاه‌ها به صورت مستمر در حال انجام است.

علائمی از وجود آنفلوآنزای فوق حاد طیور در ایرانشهر مشاهده نشده است

رئیس اداره محیط زیست شهرستان ایرانشهر استان جنوب سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در همین راستا گشت مشترک شبکه دامپزشکی با اداره محیط زیست و مرکز بهداشت ایرانشهر از رودخانه دامن و سد سرایدان برای بررسی بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان انجام شد.

هاشمزهی اضافه کرد: تا پایان فصل مهاجرت و زمان حضور پرندگان مهاجر در این مناطق پایش‌ها طبق برنامه‌ریزی و هماهنگی همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: در بازدید و پایش‌های صورت گرفته در رودخانه‌ها و سدهای ایرانشهر علایم مشکوک و یا تلفات پرندگان وحشی مشاهده نشده است.

هیچ گونه مجوز شکاری در این فصل صادر نشده است!

رئیس اداره محیط زیست شهرستان ایرانشهر استان جنوب سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: به منظور جلوگیری از انتقال آنفلوآنزا فوق حاد پرندگان هیچ گونه مجوز شکاری در این فصل صادر نشده است!

هاشمزهی یادآور شد: بر این اساس به مردم توصیه می‌شود از شکار و صید پرنده‌های مهاجر پرهیز کنند.

وی افزود: شهروندان ایرانشهری در صورت مشاهده هرگونه تلفات طیور اهلی و پرندگان وحشی موضوع را به نزدیک‌ترین اداره حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

علائم نیوکاسل در طیور چیست؟

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی، سرفه و نفس نفس زدن ،بالهای افتاده و آویزان ،پاهای کشیده ، پیچیدگی سر و گردن ، افسردگی و عدم انجام فعالیت‎های عادی و فلج شدن کامل پرنده از مهم‌ترین علائم ابتلای طیور به بیماری خطرناک نیوکاسل است.

بر این اساس پس از ابتلای پرنده تخم گذار به این بیماری، تخم‌های پرنده آلوده پوسته های زبر و نازک دارند و آلبومین تخم مرغ حالت آبکی دارد.

بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments