ظرفیت تولید روزانه 200 تن تخم‌مرغ در استان گلستان

به گزارش واحد خبر پایگاه اطلاع‌رسانی آرش کرمانی به نقل از ایرنا، حبیب اله تاشی، رئیس اداره طیور و زنبور عسل سازمان جهادکشاورزی استان گلستان با اشاره به ظرفیت تولید روزانه 200 تن تخم‌مرغ در استان گلستان،اظهار کرد: تولید این میزان تخم مرغ در استان گلستان با پرورش دو میلیون و ۵۵۰ هزار قطعه مرغ تخم گذار در واحدهای مربوطه به دست می‌آید.

وی افزود: بستر تولید روزانه ۲۰۰ تن تخم مرغ در واحدهای تخم گذار گلستان فراهم است.

ظرفیت تولید روزانه 200 تن تخم‌مرغ در استان گلستان

رئیس اداره طیور و زنبور عسل سازمان جهادکشاورزی استان گلستان تصریح کرد: در صورت رفع موانع پیش روی کنونی از جمله تامین خوراک برای ۲۰ واحد تخم گذار با ظرفیت اسمی سه میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه در استان، تولید این محصول بازهم قابل افزایش است.

تاشی اضافه کرد: بهره برداری از بخشی از زنجیره تولید تخم مرغ کاسپین چیکا طلایی در گنبدکاووس از اواخر سال قبل از عوامل مهم سرمایه گذاری در ایجاد افزایش تولید تخم مرغ گلستان است.

وی ادامه داد: اکنون فقط در این واحد یک میلیون و ۱۵۰ هزار قطعه مرغ در حال پرورش و تولید تخم مرغ وجود دارد که نقش مهمی در جهش تولید این محصول در استان ایفا می کند.

نقش مهم بهره برداری از زنجیره تولید تخم مرغ کاسپین در افزایش ظرفیت تولید

رئیس اداره طیور و زنبور عسل سازمان جهادکشاورزی استان گلستان خاطرنشان کرد: راه اندازی کارخانه خوراک طیور با ظرفیت اسمی ۶۰۰ تن در ۲۴ ساعت در زنجیره تولید تخم مرغ کاسپین چیکا طلایی در آینده نزدیک نیز در دستور کار است.

وی افزود: با بهره‌برداری کامل از زنجیره تولید تخم مرغ کاسپین در گنبدکاووس که اجرای آن توسط سرمایه گذار بخش خصوصی از سال ۹۸ آغاز شد، ضمن تحول در صنعت طیور گلستان ۲۰ درصد به ظرفیت تولید تخم مرغ استان افزوده و در مجموع این خطه شمالی ایران تولید ۲۵ درصدی تخم مرغ کشور را به خود اختصاص خواهد داد.

تاشی یادآور شد: طرح مزبور در راستای  خودکفایی تولید تخم مرغ و تامین نیاز داخلی کشور توسط وزارت جهادکشاورزی برنامه‌ریزی شده تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

علائم کالبدگشایی در بیماری انباشتگی شیردان چیست؟

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی، در مراجع علمی معتبر و استاندارد آمده است؛ انباشتگی شیردان عبارت است از تجمع مواد غذایی در داخل شیردان و عدم انتقال آن به قسمت‌های بعدی دستگاه گوارش در گونه‌های مختلف دامی.

در حقیقت این بیماری معمولا در اثر مصرف علوفه خشبی کم کیفیت به عنوان تنها غذای دام اتفاق می‌افتد که بطور معمول در تغذیه گاوهای پرواری در طول زمستان به کار بسته می‌شود.

علائم کالبدگشایی این بیماری در انواع گونه های دامی عبارتند از:

  • لاغری مفرط لاشه
  • شیردان سخت و متسع گونه دامی
  • شکمبه بزرگ
  • تومور یا اجسام خارجی در شیردان
  • انسداد شیردان

بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments