صنعت مرغداری تحت تاثیر نوسانات ارزی است

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی به نقل از ایرنا، اکبر فتحی، رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه صنعت مرغداری تحت تاثیر نوسانات ارزی است، اظهار کرد: نهاده های مورد نیاز برای پرورش مرغ گوشتی، تولید گوشت مرغ و تخم مرغ اعم از ذرت و کنجاله سویا از خارج تهیه می شود.

وی افزود: نوسانات ارزی که در کشور به وقوع پیوست تمامی مولفه های اقتصادی را تحت الشعاع خود قرار داد.

صنعت مرغداری تحت تاثیر نوسانات ارزی است

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: صنعت مرغداری نیز به عنوان یکی از این مولفه ها تحت تاثیر این عوامل قرار گرفت.

فتحی اضافه کرد: مشکلات مختلفی از جمله کمبود نهاده ها و عدم ترخیص نهاده های وارداتی از بنادر به دلیل عدم تخصیص ارز دولتی برای تامین نهاده های یارانه دار و چالش افزایش ناگهانی قیمت گوشت مرغ آماده طبخ و تخم مرغ را برای متولیان بخش کشاورزی، تولیدکنندگان و مصرف کنندگان گوشت مرغ و تخم مرغ به وجود آورده است.

وی ادامه داد: زنجیره تولید گوشت مرغ و تخم مرغ شامل مرغ مادر تخمگذار، مرغ مادر گوشتی، مرغ گوشتی و مرغ تخمگذار است و جوجه یک روزه نیز که توسط واحدهای مادر تولید می شود در این زنجیره قرار دارد.

مشکلات مختلف صنعت مرغداری ناشی از عدم تخصیص ارز دولتی

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: تامین خوراک آماده توسط کارخانجات تهیه خوراک دام هم یکی از حلقه های هم زنجیره تولید گوشت مرغ و تخم مرغ بشمار می آیند.

فتحی افزود: صنعت مرغداری ایران پس از خودروسازی بزرگ ترین صنعت کشور استکه طی سال های اخیر سرمایه گذاری های مناسبی روی این حوزه انجام شده است.

وی یادآور شد: صنعت مرغداری در آذربایجان شرقی از جایگاه ویژه ای برخوردار است و سرمایه گذاری های مناسبی در عرصه پرورش طیور هم در زمینه پرورش مرغ گوشتی و هم در تولید تخم مرغ توسط سرمایه گذاران صورت پذیرفته است.

انگل کپلک یا فاسیولا هپاتیکا چیست؟

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی، انگل کپلک یا فاسیولا هپاتیکا یکی از خطرناک ترین انگل‌هایی است که همواره گونه حیوانی “بره” را در گله تهدید می‌کند و سالانه قربانی زیادی از گله‌های دامداری می‌گیرد.

براین اساس انگل کپلک یا فاسیولا هپاتیکا در مراتع سرسبز و مرطوب همچون شمال ایران و منطقه مازندران بسیار شایع است و البته آمار ارائه شده از سوی سازمان دامپزشکی کشور نشان می‌دهد که این انگل در بره‌های شیرخوار تا حد زیادی تهدیدآمیز نیست.

محل اصلی زندگی این انگل در کبد حیوان بوده و وجود آن در گونه دامی گوسفند منجر به بروز علائمی همچون ضعف، لاغری، تورم زیرگلو، کم‌خونی، آب آوردن حفرهٔ بطنی، لاغرى و ریزش پشم مى‌شود.

بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments