صادرات 45 تن مرغ منجمد از استان مرکزی در 10 ماه ابتدایی سال

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاعرسانی آرش کرمانی به نقل از ایرنا، محسن شانقی، مدیر اداره کل دامپزشکی استان مرکزی با اشاره به صادرات 45 تن مرغ منجمد از استان مرکزی در 10 ماه ابتدایی سال، اظهار کرد: ۴۵ تن گوشت مرغ منجمد در ۱۰ ماه گذشته از استان مرکزی به خارج از کشور صادر شده که این رقم در راستای تحقق جهش تولید در سال جاری افزایش چشمگیری یافت.

وی افزود: یک میلیون و ۴۳ هزار و ۲۶۴ قطعه انواع ماهیان زینتی نیز در قالب ۴۹ محموله امسال با نظارت این اداره کل به خارج از کشور صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت برابر شده است.

صادرات 45 تن مرغ منجمد از استان مرکزی در 10 ماه ابتدایی سال

مدیر اداره کل دامپزشکی استان مرکزی تصریح کرد: ۱۶۰ تن آلایش مرغی نیز امسال در قالب هشت محموله با نظارت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی به خارج از کشور صادر شد.

شانقی اضافه کرد: صادرات این محصولات نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش یافته‌ است.

وی ادامه داد: ۳۱۷ تن پا و پنجه مرغ امسال در قالب چهار محموله با نظارت این اداره کل به خارج از کشور صادر شد که صادرات این محصولات نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش یافته‌ است.

افزایش 100 درصدی صادرات آلایش مرغی

مدیر اداره کل دامپزشکی استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۵۳۰ تن تخم مرغ خوراکی و ۵۷۶ هزار قطعه تخم مرغ نطفه دار گوشتی نیز امسال  از این استان صادر شد که صادرات تخم مرغ نطفه دار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش یافته‌ است.

شانقی از صادرات ۲۳ تن خمیر مرغ منجمد در سال جاری خبر داد و گفت: صادرات این محصولات نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز ۱۰۰ درصد افزایش یافته‌ است.

وی یادآور شد: ۲۳۰ تن خوراک دام و ۱۵ تن عسل نیز امسال به خارج از کشور صادر شد که صادرات این محصولات نسبت به مدت مشابه با رشد ۱۰۰ درصدی همراه است.

کنترل آسپرژیلوس در طیور چگونه است؟

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاعرسانی آرش کرمانی، تحقیقات انجام شده از سوی دانشمندان علوم دامپزشکی نشان می‌دهد، رعایت ضوابط زیر در پرورشگاه‌های طیور کنترل این بیماری خطرناک در میان پرندگان را به همراه دارد:

  • حذف جوجه های مبتلا
  • ضدعفونی دقیق تر سالن‌ها و تجهیزات
  • حذف بستر نامناسب یا مواد نامناسب موجود در لانه تخم‌گذاری
  • بهبود در بهداشت و گازدادان تخم مرغ‌ها ،تجهیزات و هچری

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments