شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد طیور در چهار ایالت هند

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع رسانی آرش کرمانی به نقل از ایرنا، گزارش‌های اولیه از تجزیه و تحلیل نمونه‌های لاشه پرندگان نشان می‌دهند که این پرندگان به آنفلوانزای مرغی مبتلا شده‌اند و بر این اساس شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد طیور در چهار ایالت هند از جمله هیماچال پرادش، راجستان‌، کرالا و مادیا پرادش گزارش شده است.

به گفته «ساموتیرا داسگوپتا» (Soumitra Dasgupta) یکی از یکی از مدیران ارشد حیات وحش در وزارت محیط زیست هند، در حال حاضر انستیتوی ملی بیماری‌های حیوانات در حال تحقیق در این خصوص است و تا زمان کشف دقیق علت تلف شدن پرندگان مهاجر در این کشور، زیستگاه پرندگان تحت مراقبت شدید قرار گرفته است.

شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد طیور در چهار ایالت هند

بر اساس بخشنامه وزارت محیط زیست، نظارت بر تلف شدن حیوانات در حیات وحش باید در اولویت قرار گیرد و ایالات مختلف در این کشور موظف هستند موارد مربوط به تلف شدن حیوانات را به این نهاد گزارش دهند.

آنفلوانزای مرغی یک بیماری تنفسی بسیار عفونی و شدید در پرندگان به شمار می‌آید که توسط ویروس «اچ وان ان وان – H۱N۱» منتشر می‌شود.

به گزارش سازمان جهانی بهداشت، این ویروس انسان ها را مبتلا نمی‌کند اگرچه تاکنون مصادیقی از ابتلای انسان ها به این ویروس نیز گزارش شده است.

تاکنون مواردی از ابتلای انسان به این ویروس گزارش نشده است

در حال حاضر در برخی از ایالات هند، خرید و فروش طیور ممنوع شده است.

برپایه این گزارش، دستکم ۴۲۵ کلاغ نیز در ایالت راجستان به علت شیوع آنفلوانزای مرغی تلف شده‌ اند.

در ایالت مادیا پرادش، نیز ویروس آنفلوانزای مرغی در لاشه حدود ۵۰ کلاغ پیدا شد. این مساله مقامات هند را در این منطقه به حال آماده باش درآورده است.

مقامات محلی در ایالات کرالا نیز پس از تلف شدن صدها اردک، شیوع آنفلوانزای مرغی را در دو منطقه از این ایالت تأیید کردند.

پیشگیری از بیماری برونشیت در طیور چگونه است؟

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی، تحقیقات استاندارد قابل توجهی در حوزه پیش‌گیری از بیماری برونشیت در طیور از سوی دانشمندان علوم دامپزشکی انجام نشده اما به طور کلی در برابر تمام بیماری های طیور، رعایت بهداشت سالن نگهداری و ضدعفونی به موقع آن هم یکی از اقدامات پیشگیرانه است.

بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments