رشد چشمگیر حجم نهاده‌های دامی اختصاص یافته به شهرستان هشترود

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی به نقل از ایرنا، مجید احمدی، مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان هشترود با رشد چشمگیر حجم نهاده‌های دامی اختصاص یافته به شهرستان هشترود، اظهار کرد: این نهاده ها شامل ۲۸۵ تن جو، ۶۵ تن ذرت،  ۶۵ تن کنجاله سویا و ۳ هزار و ۲۳۸ تن سبوس گندم بوده است.

وی افزود: این نهاده ها از سوی مدیریت جهادکشاورزی بین تولیدکنندگان دام و طیور شهرستان توزیع شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد قابل توجهی داشته است.

رشد چشمگیر حجم نهاده‌های دامی اختصاص یافته به شهرستان هشترود

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان هشترود تصریح کرد: اگر چه در چند ماه ابتدایی سال به دلیل برخی مشکلات، تامین نهاده‌های دامی مورد نیاز با محدودیت‌هایی مواجه بود اما در ماه‌های اخیر و با به کارگیری سیاست‌های دولت و پیگیری‌های لازم مدیریت جهادکشاورزی از سازمان جهادکشاورزی استان این مشکل برطرف شده است.

احمدی اضافه کرد: محموله‌های جدیدی وارد شهرستان شده و در حال توزیع بین دامداران است.

وی ادامه داد: تلاش ما این است که توزیع نهاده‌های دامی عادلانه و در راستای پشتیبانی و حمایت از تولید باشد و از عرضه خارج از شبکه نهاده‌ها جلوگیری شود.

برای توزیع عادلانه نهاده‌ها تلاش می‌کنیم

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان هشترود خاطرنشان کرد: در شهرستان هشترود سالانه حدود ۲۳۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و باغی تولید می شود.

وی افزود: عمده محصول تولیدی این شهرستان گندم بوده و از این رو این شهرستان به انبار غله آذربایجان‌شرقی شهرت دارد.

احمدی یادآور شد: این شهرستان با وسعت یک هزار و ۹۹۰ کیلومتر مربع در ۱۲۰ کیلومتری تبریز واقع شده و از شمال با بستان آباد، از شرق با میانه، از غرب با مراغه و از جنوب با چاراویماق همجوار است.

تشخیص آنفلوآنزای مرغی در طیور چگونه است؟

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی، آنفولانزای مرغی که گاهی اوقات به آن آنفلوانزای پرندگان هم گفته می شود، یک عفونت ویروسی است که نه تنها پرندگان بلکه انسان و حیوانات دیگر را نیز آلوده می کند، اما بیشتر اشکال ویروس آن محدود به پرندگان است.

گزارشات ارائه شده از سوی کارشناسان علوم پزشکی و دامپزشکی نشان می‌دهد معمولا پرندگان مبتلا به این آنفولانزا قبل از بروز علائم از بین می روند.

بر این اساس فعالان صنعت پیشران تولید و پرورش دام و طیور باید در صورت مرگ ناگهانی پرندگان پرورشی خود نسبت به خطر بروز این بیماری در میان دسته های طیور خود حساس باشند.

بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments